با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

پودر کاپوچینو را چگونه مصرف کنیم | طرز تهیه کاپوچینو در خانه به سبک کافی شاپ ها

بسیاری شروع کاپوچینو را در قرن بیستم میلادی می‌دانند، اما اولین شواهد از سرو این نوشیدنی مربوط به ۱۹۳۰ میلادی است. از این زمان بود که پودر کاپوچینو و طرز تهیه آن در خانه به شدت میان اروپایی‌ها و ایتالیایی‌ها رواج پیدا کرد. البته این نوشیدنی در آن زمان رقبای دیگری نیز داشت که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها، چای سیاه و قهوه بود. با این حال هرچه که در گذشته این نوشیدنی قرار گرفته است، آن را به شدت محبوب کرده است. اگر شما هم تمایل دارید کاپوچینو را در خانه تهیه کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نکات کلیدی در تهیه کاپوچینو خانگی

مواد لازم برای تهیه کاپوچینو خانگی بدون دستگاه

پیش از هر چیزی بهتر است کمی با کاپوچینو، این نوشیدنی شگفت انگیز آشنا شوید. کاپوچینو یکی از نوشیدنی‌های محبوب دنیاست که با ترکیب نسکافه، شیر و فوم یا کف به صورت مساوی تهیه می‌شود. این نوشیدنی اصیل ایتالیایی است که دنیا را در نوردیده است. طعم کاپوچینو بسیار قوی و بافت آن نرم و ابری است. اگر کاپوچینو را در مقام مقایسه با قهوه قرار دهیم، طعم شیرین‌تر و رقیق‌تری دارد، به همین دلیل بسیاری افراد کاپوچینو را ترجیح می‌دهند. با این حال لازم است بدانید که کاپوچینو هم انواع متفاوتی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • کاپوچینو فردو یا یخ زده
  • کاپوچینو‌تر
  • کاپوچینو خشک

کاپوچینوی اصل ایتالیایی معمولاً در دستگاه‌های گران قیمت تهیه می‌شود، اما در ادامه این مقاله ما قصد داریم کاپوچینوی خانگی و ساده‌‌ای را به شما معرفی کنیم که بدون دستگاه هم می‌توان آن را تهیه کرد. اولین نکته مواد لازم برای تهیه کاپوچینو خانگی بدون دستگاه این است که شما نیاز به قهوه اسپرسو ندارید. کاپوچینوی خانگی را با نسکافه و حتی قهوه ترک نیز می‌توان تهیه کرد. ظرف سرو شما یکی از اصلی‌ترین مواد لازم برای تهیه کاپوچینوی خانگی است. ایتالیایی‌ها از فنجان‌های چینی کوچک برای سرو کاپوچینو استفاده می‌کنند. آن‌ها معتقدند این فنجان‌ها گرما را بیشتر درون خود نگه می‌دارند. بهترین انتخاب فنجان‌های چینی زیبا و کوچک هستند. البته به یاد داشته باشید دهانه فنجان‌های اسپرسو کمی بزرگ هستند.

مواد لازم برای تهیه کاپوچینو خانگی بدون دستگاه

طرز تهیه کاپوچینو خانگی بدون دستگاه

برای داشتن یک کاپوچینوی خانگی بدون دستگاه لازم است ابتدا تمام مواد را آماده کرده و کنار بگذارید، سپس قهوه یا نسکافه خود را در ظرفی ریخته و با شکر مخلوط کنید. میزان شکر بسته به ذائقه شماست. در این مرحله آب جوش را اضافه کنید. در این مرحله لازم است مواد را با استفاده از همزن به خوبی به هم بزنید. در واقع راز داشتن یک کاپوچینوی بدون دستگاه عالی در این قسمت نهفته است. حدود ۷ تا ۸ دقیقه به خوبی هم بزنید. این کار تا جایی که کاپوچینو فرم بگیرد لازم است. کشدار شدن کاپوچینو به معنی خاتمه این مرحله است. حال نوبت شیر است که آن را در شیر جوش بریزید و روی شعله زیاد قرار دهید. بهتر است تا زمانی که شیر به جوش نیامده آن را هم نزنید. پس از به جوش آمدن شیر نیز بلافاصله شعله را کم کنید. حدود دو دقیقه پس از کم کردن شعله اجازه دهید شیر گرم شود. ظروف سرو خود را آماده کنید و در هر فنجان یک قاشق غذاخوری از مایع نسکافه‌‌ای خود بریزید. شیر داغ را به هر فنجان اضافه کنید و اجازه دهید روی نسکافه‌ها را به خوبی بپوشاند. حال با کمک یک قاشق چایخوری به آرامی مایع نسکافه را با شیر مخلوط کنید. حال نوبت به کافه آرت بازی شما می‌رسد. کمی سلیقه به خرج دهید و روی کاپوچینوهای خود را تزئین کنید. بسیاری این کار را با استفاده از کمی پودر کاکائو انجام می‌دهند.

طرز تهیه کاپوچینو خانگی بدون دستگاه

مواد اولیه کاپوچینو خانگی با دستگاه

در صورتی که از نسکافه برای تهیه کاپوچینو خانگی استفاده می‌کنید؛ بهتر است از نوع درشت استفاده کنید. فنجان‌های بزرگ نیاز به مقدار بیشتری نسکافه دارند. مقداری که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم برای دو فنجان بزرگ خانگی مناسب هستند. یکی از مهم‌ترین نکات تهیه کاپوچینو خانگی بدون دستگاه، آب است. بهتر است از آبی استفاده کنید که کاملاً جوش و به دمای ۱۰۰ درجه رسیده باشد. در تهیه این نوع نسکافه بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید، همچنین برای طعم کاپوچینو می‌توانید مقداری از کاپوچینو استفاده می‌کنید را تغییر دهید. در صورتی که از همزن برقی یک مفتول یا مینی میکسر استفاده می‌کنید، مخلوط نسکافه، شکر و آب جوش را به صورت جداگانه هم بزنید. در صورتی که طعم موکا را بیشتر دوست دارید، می‌توانید قهوه را با کمی کاکائو مخلوط کنید، همچنین اگر چندان از شیرینی خوشتان نمی‌آید، می‌توانید مقدار شکر را کمتر کنید. بسیاری حتی به جای شکر معمولی از شکر قهوه‌‌ای استفاده می‌کنند. شکر قهوه‌‌ای ظاهر تیره‌تری دارد. در صورتی که به دنبال کف بیشتر هستید، می‌توانید مقداری از شیر را با استفاده از همزن و با سرعت تند به هم بزنید. حتی اگر با تهیه کافه لاته آشنا باشید، می‌توانید از روش‌های کافه لاته استفاده کنید.

  • مواد اولیه کاپوچینو خانگی با دستگاه شامل:
  • اسپرسو دم کرده
  • شیر پرچرب سه چهارم لیوان
  • شکر یک دوم قاشق مرباخوری

مهم ترین نکات تهیه کاپوچینو خانگی بدون دستگاه

طرز تهیه کاپوچینو خانگی با دستگاه

اولین گام تهیه کاپوچینوی خانگی با دستگاه، دم کردن قهوه است. برای این منظور کافی است مقداری آب در دستگاه اسپرسوساز یا قهوه ساز خود بریزید. به یاد داشته باشید دستگاه‌های اسپرسوساز و قهوه ساز نشانگری برای میزان آب دارند که نباید بیشتر از آن در دستگاه آب بریزید، همچنین دقت داشته باشید آب نباید به زیر صافی قهوه برسد. حال نوبت قرار دادن صافی روی دستگاه است. پس از آن باید صافی را پر از اسپرسو کنید. پودر قهوه باید همانند تپه‌‌ای روی صافی قرار گیرد، از این رو باید ذکر کنیم که نیازی نیست با فشار تلاش کنید مقدار قهوه بیشتری در دستگاه بریزید. حال باید درب دستگاه را به خوبی ببندید. به یاد داشته باشید قسمت آب و قهوه باید به خوبی روی یکدیگر جای گرفته باشند. سپس بسته به نوع دستگاه آن را روشن کنید. بسیاری از دستگاه‌های اسپرسو ساز را باید روی شعله قرار دهید. این دستگاه‌ها نیاز به شعله بسیار کم و شعله پخش کن هستند. برخی از دستگاه‌ها نیز با برق کار می‌کنند. کار با این دستگاه‌ها بسیار ساده‌تر است. به طور کلی اسپرسو با بخار آب تهیه می‌شود، از این رو زمانی که آب به پایان رسید، قوری دستگاه پر می‌شود. حال نوبت به آماده کردن شیر می‌رسد. بسیاری از دستگاه‌های برقی قسمتی برای تهیه کف شیر دارند. در صورتی که دستگاه شما این قسمت را نداشته باشد، می‌توانید شیر پرچرب را به جوش آورید، سپس آن را با همزن برقی به خوبی به هم بزنید. در نهایت نیز آن را به کاپوچینوی خود اضافه کنید.

طرز تهیه کاپوچینو خانگی با دستگاه

فیلم طرز تهیه کاپوچینو با پودر آماده

معمولا تهیه کاپوچینو با پودر آماده کاپوچینو یک روش ساده و سریع برای تهیه این نوشیدنی لذیذ است. در متن زیر توضیح مراحل تهیه کاپوچینو با استفاده از پودر آماده را برای شما شرح داده‌ایم:

مواد لازم:

  • آب یا شیر گرم (بستگی به ترجیح شما دارد)
  • پودر آماده کاپوچینو
  • قهوه ساز، موکاپات
  • لیوان یا فنجان
  • حال که وسیایل موردنیاز را تهیه کردید با کمک فیلم زیر، این نوشیدنی خوشمزه را تهیه کنید.

نکات کلیدی در تهیه کاپوچینو خانگی

در تهیه کاپوچینو خانگی بدون دستگاه نیاز به استفاده از آب جوش بود، اما زمانی که از دستگاه‌های کاپوچینو خانگی استفاده می‌کنید، دیگر نیاز نیست آب جوش اضافه کنید، چرا که این دستگاه‌ها خود آب را به جوش می‌آورند. در تهیه این نوع کاپوچینوها نیز می‌توانید از مواد مختلفی استفاده کنید. حتی مانند تهیه کاپوچینو بدون دستگاه، می‌توانید از قهوه‌های متفاوت براساس ذائقه خود استفاده کنید. استفاده از شیر پرچرب از اهمیت بالایی برخوردار است. البته شما عزیزان می‌توانید از شیر کم چرب نیز استفاده کنید، اما در نظر داشته باشید که در این حالت طعم طبیعی کاپوچینو را از بین برده اید، همچنین ظاهر کاپوچینوی شما از میان می‌رود. برای تزئین قهوه و کاپوچینو خود می‌توانید از مواد مختلفی استفاده کنید. از جمله معمول‌ترین مواد برای تزئین می‌توان به دارچین، پودر قهوه، پودر کاکائو و شکلات اشاره کرد. به طور کلی توصیه تمام دانشمندان این است که در خوردن هیچ چیز افراط نکنید. به قول ابوعلی سینا هر چیزی کمش دارو، متوسطش غذا و زیادش زهر است. این بیان درباره هر نوع قهوه‌‌ای نیز صدق می‌کند. بسیاری از افراد به لاکتوز درون شیر حساسیت دارند. این افراد می‌توانند کاپوچینوی خود را بدون شیر تهیه کنند. تنها کافی است به جای شیر از خامه استفاده کنید.یک ایتالیایی اصیل کاپوچینو را نوشیدنی صبح می‌داند. با این حال لازم است بدانید می‌توان در هر ساعت از روز از کاپوچینو لذت برد، اما در نظر داشته باشید بهتر است در ساعات پایانی روز از کاپوچینو استفاده نکنید. این کار می‌تواند روند عمیق شدن خواب را با مشکل مواجه کند. دستورالعمل‌های متفاوتی برای تهیه کاپوچینو با دستگاه و بدون دستگاه در اینترنت می‌یابید، اما باید گفت هیچ کدام آن چیزی نیست که شما به دنبال آن هستید.

نکات کلیدی در تهیه کاپوچینو خانگی

افرادی که کاپوچینوهای شبیه به هم دوست داشته باشند، بسیار کم هستند. شما نیز نیاز نیست تمام این دستورالعمل‌ها را بخوانید و تهیه کنید. بلکه کمی آزمون و خطا لازم است تا کاپوچینوی موردعلاقه خود را بیابید. حتی بهتر است درباره افزودنی‌ها نیز وسواس به خرج ندهید. افزودنی‌های بسیاری همانند هل، جوز هندی، دارچین، کاکائو و… هستند که می‌توانید در کاپوچینو خود استفاده کنید حال که با پودر کاپوچینو و طرز تهیه آن در خانه به سبک کافی شاپ ها آشنا شدید، پودر کاپوچینو اصل و با کیفیت را از فروشگاه قهوه پخش بخرید و خود را به نوشیدن کاپوچینو با طعمی بی‌نظیر دعوت کنید.

 

نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 10صبح تا 19عصر 09134269864