با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

درآمد، فضای کاری دلنشین و سود خوب کافی شاپ ممکن است شما را به فکر راه اندازی کافی شاپ بیندازد. امروزه همه ما به دنبال فضایی هستیم که محیطی دوستانه و صمیمی داشته باشد که در آن انواع و اقسام غذاها و نوشیدنی ها سرو شود. افرادی که به دنبال راه اندازی کافی شاپ هستند، حتما باید اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنند و از افراد وارد مشورت بگیرند. قهوه پخش تمام ترفندها و راهنمایی‌های خود را در راستای راه اندازی یک کافی شاپ ساده در این مقاله آورده است. برای کسب اطلاعات تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

صفر تا صد راه اندازی کافی شاپ 

راه اندازی کافی شاپ مزایا و چالش‌ها

به طور کلی سه روش برای راه اندازی یک کافی شاپ وجود دارد. اولین روش استفاده از مدل خرید واگذاری شده است. طی این روش شما باید به دنبال افرادی باشید که به دنبال واگذاری کافی شاپ خود است. مسلم است کسی که کافی شاپی که مشتریان زیادی دارد، به دنبال واگذاری نیست. در واقع این روش کمی دشوار است. روش دوم استفاده از مدل Feranchiseاست. برندهای مختلفی هستند که این مدل را ارائه می‌کنند. طی این روش شما با پرداخت حق Feranchise در مکانی که صاحب برند تایید کند، تحت نام آن برند فعالیت می‌کنید. به سود رساندن این روش ساده‌تر از روش قبلی است اما سرمایه موردنیاز شما را کمی بیشتر می‌کند. مدل سوم که سخت‌ترین و در عین حال بهترین مدل از نظر ماست، راه اندازی یک کافی شاپ از صفر است. طی این مدل سود شما به حداکثر می‌رسد، اما مسیر سخت‌تری برای رساندن سود به حداکثر دارید. کسب و کارهایی که از این روش استفاده می‌کنند انعطاف پذیری بیشتری دارند.

راهنمای شروع یک کافی شاپ از صفر تا صد

راهنمای شروع یک کافی شاپ از صفر تا صد

پیش از هر کاری شما باید مکان مناسب خود را پیدا کنید. مکانی که محل قرارگیری آن بتواند مشتریان را جذب کند، از طرفی کمتر از ۲۰ متر مربع نباشد. این مکان باید دارای اجاره نامه رسمی یا سند مالکیت باشد. در گام بعدی باید کفش‌های آهنین خود را پوشیده و به دنبال اجازه کسب و مدارک قانونی راه اندازی کافی شاپ بروید. برای اخذ این مجوز به مدارکی چون عوارض کسب و اجاره نامه نیاز پیدا خواهید کرد. حال نوبت استخدام‌ها می‌رسد. در اولین گام باید بدانید که در ایران بانوان اجازه ایستادن پشت کانتر کافی شاپ‌ها را ندارند، همچنین لازم است فردی که آموزش دیده این کار باشد برای نوشیدنی‌ها، دسرها و… استخدام کنید. یک حسابدار هم می‌تواند به کارتان بیاید. حال نوبت به طراحی منو می‌رسد. در این بخش، سلیقه از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به تعدادی از نکات طراحی منو کافی شاپ اشاره می‌کنیم:

  • حفظ سادگی
  • پایبندی به نام تجاری
  • استفاده از رنگ‌های مناسب فضا
  • منو باید بیانگر کافی شاپ شما باشد.

حال که طرح کلی منو را آماده کردید، باید فکر کنید چه مواردی را سرو کنید. قهوه، لاته و اسپرسو رایج‌ترین نوشیدنی‌هایی هستند که در کافی شاپ‌ها سرو می‌شوند. اما سرو آن‌ها منوط به داشتن یک قهوه ساز و قهوه خوب است. از جمله موارد دیگری که می‌تواند سودآور باشد می‌توان به کیک‌های ساده، غذاهای بسته بندی شده آماده، چند شیرینی ساده و یا حتی کروسان‌ها اشاره کرد. پس از انجام همه این کارها تازه نوبت به قسمت سخت کار یعنی خرید تجهیزات می‌رسد. در این مسیر بهتر است از افرادی که تخصص دارند مشاوره بگیرید. شما می توانید باکیفیت ترین تجهیزات کافی شاپ را از فروشگاه قهوه پخش بخرید. در کنار تجهیزات کافی شاپ، تمام کافه‌ها نیاز به برخی لوازم ضروری همانند دوربین مداربسته هستند. در قانون ایران هر کافی شاپ برای دریافت مجوز نیاز به یک سیستم امنیتی مناسب است، از سوی دیگر تجهیزاتی همانند یخچال صنعتی، سیستم‌های فروشگاهی و… بخش مهمی از هزینه‌ها را در بر می‌گیرند.

نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 10صبح تا 19عصر 09134269864