با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

نحوه استفاده از لولر قهوه

برای تهیه یک فنجان قهوه اسپرسوی با کیفیت، عوامل متعددی تاثیرگذار هستند. مرغوب بودن قهوه مورد نظر، میزان همنشینی آن با آب جوش، استفاده از دستگاه مناسب و ... از عوامل تاثیرگذار بر طعم و عطر قهوه هستند. تمپر و لولر قهوه وسیله ای است که کمک می کند شما یک فنجان قهوه با طعم و عطر دلنشین داشته باشید. از لولر برای تهیه قهوه اسپرسو استفاده می شود. معمولا در کافی شاپ ها زمانی که باریستا می خواهد به صورت حرفه ای اقدام به تهیه اسپرسو کند از لولر قهوه استفاده می کند. لولر یک وسیله ساده و کوچک است. از لولر به این منظور استفاده می شود که قهوه پودر شده ای که درون پرتافیلتر است به قرص قهوه تبدیل شود.

در واقع با استفاده از لولر می توان میزان هم نشینی آب و قهوه را افزایش داد. زمانی که پودر آسیاب شده قهوه درون پرتافیلتر دستگاه اسپرسو ساز ریخته می شود باید به مقدار کافی فشرده شود. در صورتی که قهوه فشردگی لازم را نداشته باشد، آب از فضای خالی بین آن ها عبور می کند و هم نشینی آن با ذرات قهوه بسیار پایین می آید. با استفاده از لولر قهوه، پودر آسیاب شده قهوه انسجام و فشردگی لازم را پیدا می کند و باعث می شود که قهوه و آب هم نشینی بیشتری پیدا کنند.

آموزش طرز استفاده از لولر قهوه

طرز استفاده از لولر قهوه بسیار شبیه به تمپر است. برای استفاده از این ابزار باید ابتدا قهوه را در پرتافیلتر ریخته و با استفاده از انگشت سطح پودر قهوه را در آن صاف می کنیم. در مرحله بعد بازو باید در حالت 90 درجه باشد و ساعد دست را به صورت عمودی بر روی  لولر قرار داد. در این مرحله با اعمال اندکی فشار می توان پودر قهوه را به خوبی فشرده کرد.

آموزش طرز استفاده از لولر قهوه

در مرحله بعد لولر را اندکی بر روی سطح قهوه قرار می دهیم تا سطح آن به طور کامل صاف و یکدست شود. لولر با اینکه یک ابزار کوچک است اما استفاده درست از آن تاثیر مستقیم و به سزایی بر روی کیفیت قهوه دارد. میزان فشار بر روی پودر قهوه و  یکسان بودن سطح آن باعث می شود تا میزان فشرده سازی قهوه به خوبی انجام شود و قهوه طعم و عطر بی نظیری پیدا کند. استفاده درست از لولر قهوه با تمرین زیاد امکان پذیر می شود. لولرهایی که در بازار وجود دارند انواع متفاوتی دارند و معمولا دو سایز لولر که با اعداد 51 و 58 نام گذاری می شوند.

ویژگی های لولر قهوه

یک لولر مناسب و کاربردی باید دارای ویژگی هایی باشد که در این جا به سه تا از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

  • وزن لولر: وزن ارتباط مستقیمی با میزان فشردگی قهوه دارد. در واقع هرچه وزن بیشتر باشد، قهوه به میزان بیشتری فشرده می شود. هر چه وزن این ابزار کمتر باشد برای فشرده سازی پودر قهوه باید فشار بیشتری را به لولر وارد کنیم. دقت کنید که وزن لولر نباید به گونه ای زیاد باشد که دست باریستا خسته شود.
  • جنس لولر: جنس لولر نیز یکی از فاکتور های مهم در خرید آن است. دقت داشته باشید که جنس پایه قهوه تاثیر مستقیمی بر مزه قهوه نیز دارد. از متداول ترین انواع لولر می توان به نوع پلاستیکی آن اشاره کرد که بسیار کاربردی هستند اما اگر پلاستیک آن از نوع نامرغوب و بی کیفیت باشد بعد از مدتی دفرمه می شود و قابل استفاده نیست. برخی از پلاستیک ها بسیار سبک هستند و ممکن است نتوان با استفاده از آن ها فشار مناسب را به قهوه اعمال کرد.

ویژگی های لولر قهوه

  • قطر لولر: قطر لولر با توجه به پرتافیلتر آن مشخص می شود. اندازه لولر ها با توجه به پرتافیلتر تعیین می شود. در هنگام خرید این محصول باید به قطر آن توجه کنید. انواع لولر در سایز های 49، 51، 53، 57 و 58 میلی متری در بازار موجود است. در هنگام خرید باید اندازه پرتافیلتر دستگاه را در نظر گرفت و با توجه به اندازه آن این محصول را خریداری کرد.

از روش های خرید انواع لولر می توان به خرید اینترنتی این محصول اشاره کرد. سایت قهوه پخش از معتبرترین سایت هایی است که می توانید هر نوع لولر را به صورت جزئی و عمده و در بهترین کیفیت از آن تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این سایت می توانید با کارشناسان فروش ارتباط برقرار کنید.

نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 10صبح تا 19عصر 09134269864