با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

 تعداد قهوه‌های اصلی کمتر از ۲۰ نوع است اما قهوه‌هایی که می‌توانید با ترکیب قهوه‌های اصلی تهیه کنید، به بیش از ۵۰ نوع می‌رسند. اینکه کدام قهوه را با چه خصوصیاتی انتخاب کنید، همان چیزی است که باید از کارشناسان قهوه پخش راهنمایی بگیرید. در ادامه این مقاله قصد داریم تعدادی از انواع قهوه را به شما عزیزان معرفی کنیم. در صورتی که قصد خرید آسیاب قهوه را دارید، می توانید برای اطلاع از قیمت و مشخصات آسیاب قهوه با مشاورین مجرب قهوه پخش تماس بگیرید.

قهوه سبز (Green)

این قهوه در واقع مغز میوه درخت قهوه است. در ابتدا رنگ این قهوه سبز است اما زمانی که آن را بو می‌دهند، قهوه‌‌ای رنگ می‌شود. این قهوه برای افرادی که به دنبال کاهش وزن و تناسب اندام هستند بسیار مناسب است. تهیه این قهوه نسبت به سایر قهوه‌ها متفاوت است.

قهوه ترک (Turkish)

همانطور که از نام این قهوه پیداست، حدود ۶۰۰ سال قبل و در پادشاهی عثمانی قهوه ترک درست شد. مهم‌ترین تفاوتی که باعث شد این نوع قهوه امروزه در سراسر دنیا استفاده شود، عدم عبور قهوه از هیچ گونه فیلتری است. از سوی دیگر این قهوه تنها قهوه‌‌ای است که ته نشین می‌شود. از این رو تنها از قهوه ترک می‌توان برای فال قهوه استفاده کرد.

قهوه اسپرسو (Espresso)

این قهوه توسط لوئیجی بتزارا در ایتالیا و در اواسط سال ۱۹۰۳ میلادی درست شد. تهیه این قهوه و مهارت در تهیه آن برای هر کافه داری ضروری به نظر می‌رسد. چرا که این نوع قهوه، پایه تهیه بسیاری از قهوه‌هایی است که در ادامه این مقاله گریزی به آن‌ها می‌زنیم. از سوی دیگر برای تهیه اسپرسو دو روش کلی استفاده از موکاپات و یا دستگاه اسپرسو ساز وجود دارد.

معرفی انواع قهوه

بیایید نگاهی به آنچه انستیتو اسپرسو ملی ایتالیا درباره تعریف قهوه اسپرسو گفته است بیندازیم: «۲۵ گرم قهوه استخراج شده از ۷ گرم پودر آسیاب شده که با عبور آب نزدیک به ۸۸ درجه با فشار معادل ۹ بار به دست می‌آید.». قهوه اسپرسو خواص بسیاری دارد که در ادامه تعدادی از آن‌ها را برای شما نام برده ایم:

  • بهبود حافظه
  • بهبود کارکرد مغز
  • افزایش تمرکز روی کارهای روزانه
  • بهبود انرژی
  • افزایش ترشح دوپامین
  • کاهش ریسک سکته در بانوان
  • جلوگیری از درد ماهیچه هنگام تمرین
  • دارای کمترین میزان چربی میان سایر قهوه‌ها

قهوه دابل اسپرسو (Double Espresso)

همانطور که از نام این نوع قهوه پیداست، این قهوه از دو شات اسپرسو تهیه شده است. شات ظروفی است که کمی کوچکتر از فنجان است. این ظروف برای سرو اسپرسو و دیگر قهوه‌های وابسته به آن استفاده می‌شود. دابل اسپرسو به معنی دو شات اسپرسو در کنار هم است.

قهوه لاته (Latte)

سال‌ها پیش یک ایتالیایی‌ مقداری شیر به اسپرسو اضافه کرد. طعم دلپذیری که قهوه ابداعی وی داشت، موجب شد لاته قدم به دنیای ما بگذارد. لاته ترکیب شیر بخار داده شده با اسپرسو است. برای تهیه این نوع قهوه خوشمزه اسپرسو را تهیه می‌کنند، شیر را بخار می‌دهند و سپس به اسپرسو اضافه می‌کنند. در نهایت نیز با کف شیر طرح‌های زیبا روی قهوه می‌کشند.

معرفی انواع قهوه

قهوه آمریکانو (Americano)

روایت است که در زمان جنگ جهانی یکی از مشکلات سربازان آمریکایی، عدم تمایل به استفاده از اسپرسو بود. در آن زمان آمریکایی‌ها باید اطراف ایتالیا می‌جنگیدند اما اسپرسو با قهوه معمولی تفاوت طعم زیادی داشت. از این رو آن را با آب جوش مخلوط می‌کردند. اینجا بود که قهوه آمریکانو برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت. این قهوه در واقع همان اسپرسو به همراه آب جوش است.

قهوه ماکیاتو (Macchiato)

در تهیه ماکیاتو نیز نیاز به استفاده از اسپرسو دارید. این نوشیدنی خوشمزه از ترکیب اسپرسو و مقدار خیلی کمی شیر تهیه می‌شود. خاستگاه این قهوه ایتالیاست. جالب است بدانید ماکیاتو به ایتالیایی معنی خال خالی می‌دهد! البته ماکیاتو برندی است که سال‌ها بعد از تهیه این نوع قهوه، برترین ماکیاتوها را ارائه می‌کرد. اسپرسویی که لکه‌های کف شیر به آن افزوده شود، ماکیاتو نام می‌گیرد.

قهوه فلت وایت (Flat White)

این قهوه باز هم با ترکیب اسپرسو و شیر یک ترکیب رویایی به نام فلت وایت ساخته است. تفاوت زیادی میان فلت وایت و لاته وجود ندارد اما عمده‌ترین تفاوت‌های این دو نوشیدنی در زیر ذکر شده است:

  • لاته از یک شات اسپرسو و فلت وایت از دو شات استفاده می‌کند.
  • فوم آن‌ها تفاوت چندانی ندارد اما برای فلت وایت بهتر است فوم خیس و غیر پفکی باشد.
  • فلت وایت لایه کف نازک‌تری دارد.
  • در تهیه لاته اسپرسو نباید دیده شود اما برای فلت وایت هیچ اشکالی ندارد اگر اسپرسو شما کمی رخ نمایی کند.
  • معرفی انواع قهوه

قهوه موکا (Mocha)

موکا یکی از قهوه‌های پر طرفدار است. چرا که همراه قهوه مقداری شکلات شیرین به صورت پودر کاکائو به آن اضافه می شود. این قهوه از ترکیب شیر و اسپرسو تهیه می‌شود. اگر می‌خواهید ترکیب فوق العاده‌تری داشته باشید، می‌توانید مقداری سس شکلات (هر نوع سسی که تمایل داشتید.) نیز در تهیه این قهوه استفاده کنید. به طور معمول در تهیه این قهوه از نوتلا استفاده می‌شود.

عکس‌های زیبایی که از قهوه در اینستاگرام می‌بینید، بیشتر مربوط به این نوع قهوه است. کافه آرت بودن برای قهوه‌های موکا کار بسیار ساده‌‌ای است. چرا که در آن از خامه قنادی و خامه سبک نیز می‌توانید استفاده کنید. اگر کمی خلاقیت چاشنی کار کنید، یک قهوه خوشمزه و زیبا خواهید داشت.

قهوه آفوگاتو (Affogato)

آفوگاتو در زبان ایتالیایی به معنی غرق شده است. این قهوه بسیار خاص و خوش طعم است. یک اسکوپ بستنی در حالی که یک شات اسپرسو داغ روی آن ریخته شده است، بسیار جذاب است! با این حال اگر به دنبال یک آفوگاتو واقعی هستید، بهتر است از اسپرسو واقعی استفاده کنید. استفاده از قهوه‌های آماده و نیمه آماده در تهیه آفوگاتو اصلاً توصیه نمی‌شود.

قهوه کاپوچینو (Cappuccino)

کاپوچینو نیز قهوه‌‌ای است که از اسپرسو گرفته شده است. جالب است بدانید کاپوچینو نام گروهی از راهب‌های ایتالیایی بوده که کلاه‌هایی کوچک و سفید روی سر می‌گذاشتند. کلاه و لباس‌های آن‌ها شبیه به پودر قهوه روی کاپوچینو بوده است. در واقع کاپوچینو همان ترکیب شیر و اسپرسو است که روی آن کمی دارچین یا پودر قهوه ریخته باشید.

معرفی انواع قهوه

قهوه چشم سیاه (Black Eye)

این نوع قهوه پر طرفدار‌ترین قهوه در میان دانشجویان است. چرا که میزان کافئین آن فوق العاده بالاست. برای تهیه این قهوه به دو شات اسپرسو عصاره گیری شده و یک شات قهوه دم کشیده نیاز دارید. ظرف سرو این نوع قهوه کمی بزرگتر از ظروف سرو معمولی است. اما اگر عادت به نوشیدن قهوه ندارید، این نوع قهوه را انتخاب نکنید.

قهوه چشم قرمز (Red Eye)

داستان قهوه چشم قرمز نیز همان داستان قهوه چشم سیاه است. با این تفاوت که در قهوه چشم قرمز تنها از یک شات اسپرسو استفاده می‌شود. این قهوه مناسب افراد پر مشغله است. کافئین بالای این قهوه می تواند به حفظ انرژی در روزهای شلوغ و پر کار کمک کند.

 علاوه بر قهوه چشم سیاه و چشم قرمز یک نوع قهوه دیگر با میزان کافئین بالا وجود دارد که به آن قهوه چشم مرده گفته می‌شود. این نوع قهوه فوق العاده قوی و پر از کافئین است. البته قهوه چشم مرده در کافه‌های ایران به طور معمول سرو نمی‌شود. این نوع قهوه از ترکیب یک شات قهوه معمولی دم کشیده و سه شات اسپرسو عصاره گیری شده تهیه می‌شود.

معرفی انواع قهوه

هزاران نوع قهوه در دنیا وجود دارد که هر کدام طعم خاص خود را دارد. مسلم است که تمام این قهوه‌ها مناسب شما نیست! اما اگر نتوانستید قهوه مدنظر خود را پیدا کنید، کارشناسان قهوه پخش آماده یاری رساندن به شما هستند. کارشناسان ما آموزش دیده‌‌اند تا بهترین قهوه را به شما معرفی کنند. همچنین شما می‌توانید بهترین برند قهوه را نیز در فروشگاه اینترنتی قهوه پخش پیدا کنید. کافی است با ما در ارتباط باشید.

نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 9صبح تا 18عصر 09134269864