با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

 آیا شما اهل نوشیدن قهوه اسپرسو هستید؟ اگر به شما بگوییم که نوشیدن یک فنجان اسپرسو بیش تر از چای، میوه و سبزیجات آنتی اکسیدان دارد قطعا شگفت زده خواهید شد. یک مطالعه علمی به تازگی این خبر فوق العاده را تایید کرده است. دانشمندان معتقدند که نوشیدن قهوه در حد اعتدال نه تنها مضر نیست بلکه فواید زیادی هم به همراه دارد. بنابراین دفعه ی بعد که یک فنجان اسپرسو در دست می گیرید، می توانید با خیال راحت به مزایای شگفت انگیز این نوشیدنی فکر کنید و از نوشیدن آن دوچندان لذت ببرید. اسپرسو نوشیدنی کافئین داری است که در بین سایر نوشیدنی های کافئین دار، طرفداران زیادی دارد. این نوشیدنی خواص قابل توجهی دارد. با ما همراه باشید تا شما را با فواید فوق العاده ی قهوه اسپرسو آشنا کنیم.

اسپرسو به کاهش وزن کمک می کند.

اگر به دنبال کم کردن وزن خود هستید، قطعا اسپرسو می تواند به شما در پیمودن این مسیر سخت کمک کند! کافئین موجود در اسپرسو باعث کاهش چربی بدن می شود. قهوه اسپرسو حاوی پتاسیم و منیزیم است که موجب تنظیم سطح قند خون می شود. وقتی سطح انسولین بدن شما ثابت باشد، دیگر هوس خوردن غذاهای ناسالم چرب، شور و شیرین نمی کنید. همین امر موجب می شود بتوانید راحت تر رژیم غذایی سالم‌تان را ادامه دهید.

اسپرسو به هضم غذا کمک می کند.

اسپرسو دستگاه گوارش در بدن انسان را تحریک می کند. کافئین موجود در قهوه، حرکت ماهیچه ها در روده بزرگ را تقویت می کند که باعث بهبود هضم و دفع در بدن انسان می شود. در صورتی که قصد خرید آسیاب قهوه را دارید، می توانید برای اطلاع از قیمت و مشخصات آسیاب قهوه با مشاورین مجرب قهوه پخش تماس بگیرید.

خواص قهوه اسپرسو چیست

اسپرسو کالری کمی دارد.

یکی دیگر از فواید استفاده از اسپرسو این است که نیازی به نگرانی در مورد کالری بالا را ندارید. زیرا در تمام دستورالعمل های قهوه به جز اسپرسو، از شیر و شکر زیادی استفاده می شود. البته این موضوع کمی به خودتان بستگی دارد که از چه میزان شکر و شیر در اسپرسو استفاده کنید! هرچقدر شکر و شیر کمتری در آن بریزید، کالری مصرفی پایین تری دارد و سالم تر است. با این حال، یک اونس یا سی میلی گرم اسپرسو حاوی دو کالری است که بسیار کم تر از سایر نوشیدنی ها است.

اسپرسو خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

دیابت یکی از بیماری هایی است که سریع ترین رشد را در جهان دارد. دقت در خوردن و آشامیدن برای پیشگیری از این بیماری در آینده بسیار مهم است. مصرف اسپرسو موجب کاهش خطر ابتلا به دیابت می شود. قهوه معمولی حاوی مقدار زیادی شکر و خامه است. در حالی که شما می توانید بدون استفاده از این تهدیدکنندگان سلامت بدن، با خیال راحت اسپرسو نوش جان کنید.

اسپرسو از مغز شما محافظت می کند.

با افزایش سن، بیماری های عصبی نظیر زوال عقل و پارکینسون شایع تر می شوند. این بیماری ها در اثر مرگ نورون های مغز ایجاد می شوند. خوشبختانه مصرف اسپرسو می تواند از مغز شما در برابر این بیماری های نگران کننده محافظت کند.

اسپرسو باعث تقویت حافظه بلند مدت می شود.

مصرف مقدار مشخصی از اسپرسو به حفظ حافظه کمک می کند. دلیل اصلی این امر، وجود کافئین در اسپرسو است. کافئین تاثیر مثبتی بر عملکرد مغز دارد که به شما کمک می کند روی وظایف خود تمرکز بیش تری داشته باشید.

خواص قهوه اسپرسو چیست

اسپرسو خطر سکته مغزی را کاهش می دهد.

اسپرسو از بیماری قلبی جلوگیری می کند زیرا چربی اضافی بدن را از بین می برد. همچنین اسپرسو فشار خون را افزایش می دهد در نتیجه خطر ابتلا به بیماری قلبی کاهش می یابد. علاوه بر این، اسپرسو سطح کلسترول خون را کاهش می دهد. این فرایند مفید است چرا که احتمال سکته مغزی کاهش پیدا می کند.

اسپرسو دشمن افسردگی است و خلق و خو را بهبود می بخشد.

دانشمندان معتقدند استرس بیش از حد و طولانی مدت موجب التهاب در مغز می شود. برخی از آنتی اکسیدان های موجود در قهوه می تواند این التهاب را کاهش دهد. اسپرسو به افرادی که از افسردگی رنج می برند، کمک می کند. خستگی ناشی از افسردگی را از بین می برد و خلق و خوی شما را بهتر می کند.

اسپرسو دقت و توجه را افزایش می دهد.

قهوه غلظت دوپامین را حفظ می کند. مخصوصا در مناطقی از مغز که مرتبط با دقت ما هستند. نوشیدن اسپرسو به شما انرژی می دهد. مزایای آن کوتاه مدت است اما می تواند با افزایش تمرکز، انجام مسئولیت های روزانه را آسان تر کند. اگر شما هم ساعات کاری سنگینی دارید و در بیش تر اوقات احساس خستگی می کنید، نوشیدن اسپرسو راه نجات شماست!

اسپرسو عملکرد فیزیکی بدن را افزایش می دهد.

نوشیدن اسپرسو قبل و بعد از ورزش، عملکرد شما را افزایش می دهد. اسپرسو می تواند ترشح آدرنالین شما را افزایش دهد که در نتیجه قدرت و سرعت شما زیاد می شود. افزون بر آن خستگی ناشی از فعالیت بدنی کمتر شده و تمرکز و هوشیاری ورزشکار بالاتر می رود. جالب است بدانید که تا چند سال پیش از کافئین به منظور دوپینگ برای ورزشکاران استفاده می شد. امروزه این ممنوعیت برداشته شده است اما ورزشکاران هم چنان باید به میزان مصرف قهوه و مواد کافئین دار بسیار دقت کنند.

خواص قهوه اسپرسو چیست

اسپرسو خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

نوشیدنی قهوه شامل آنتی اکسیدان هایی است که اثر محافظتی در برابر سرطان دارند. مطالعه های اولیه نشان داده است که قهوه می تواند به کاهش خطر سرطان پروستات، سرطان کبد، سرطان آندومتر و برخی سرطان های دهان و گلو کمک کند.

اسپرسو خنثی کننده ی رادیکال های آزاد است.

ما در زندگی روزمره خود به شدت در معرض رادیکال های آزاد هستیم. این رادیکال های آزاد حاصل از آلودگی هوا، کشیدن سیگار و اشعه ماوراء بنفش است. اسپرسو حاوی اسیدهای هیدروسیانیک است که به خنثی کردن هرگونه رادیکال آزاد کمک می کند.

اسپرسو به سلامت دندان های شما کمک می کند.

اسپرسو دارای خاصیت ضدباکتری و ضدچسبندگی است و می تواند جایگزینی سالم برای دهانشویه ی شما شود! هم چنین اسپرسو از تجمع باکتری روی دندان ها جلوگیری می کند که موجب تمیزتر ماندن دندان ها می شود.

اسپرسو خطر مرگ زودرس را کاهش می دهد.

افرادی که قهوه می نوشند، خطر مرگ زودرس کم تری دارند چرا که قهوه از بیماری های زیادی جلوگیری می کند. بنابراین زمانی که شما از بیماری ها در امان هستید، خطر مرگ زودرس شما به شدت کاهش می یابد.

خواص قهوه اسپرسو چیست

اسپرسو سلامت مو را تقویت می کند.

از خواص دیگر اسپرسو می توان به درمان ریزش مو اشاره کرد. انواع قهوه از جمله اسپرسو به دلیل داشتن کافئین، ریشه ی مو را تحریک کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند.

اسپرسو باعث درخشندگی مو می شود.

از دیگر فواید اسپرسو می توان به درخشندگی و طراوت تارهای مو اشاره کرد. شستشوی مو با قهوه، کدر بودن مو را از بین می برد و سبب نرم تر شدن و پنهان شدن تارهای سفید مو می شود.

اسپرسو به درمان مشکلات کلیوی کمک می کند.

کلیه از ارگان های مهم بدن است که در صورت عملکرد نامناسب سبب بروز بیماری های مختلف می شود. اسپرسو مُدِر بوده و از این طریق به پاکسازی کلیه کمک می کند.

خواص قهوه اسپرسو چیست

یک خواب راحت با مصرف شیر و اسپرسو.

کسانی که علاقه ای به مصرف شیر ندارند می توانند آن را به همراه اسپرسو مصرف کنند. بهترین راه برای جلوگیری از بی خوابی، مصرف شیر به همراه قهوه است.

اسپرسو به سلامت پوست کمک می کند.

استفاده از ترکیبات قهوه برای ساختن ماسک، به جوان سازی پوست کمک زیادی می کند. آنتی اکسیدان موجود در قهوه باعث ترمیم آسیب های پوستی می شود.

اسپرسو باعث استحکام استخوان ها می شود.

اگر نگران تامین کلسیم بدن تان هستید، مصرف مقدار متعادلی از اسپرسو با شیر به استحکام استخوان ها و تامین کلسیم مورد نیاز بدن تان کمک شایانی می کند.

خواص قهوه اسپرسو چیست

موارد ذکر شده فواید قهوه به خصوص قهوه اسپرسو بود که در اختیار شما قرار دادیم. لازم به ذکر است که مصرف قهوه به صورت روزانه و متعادل برای سلامتی مفید است اما باید به میزان درست مصرف توجه نمایید. چرا که میزان بالای مصرف آن می تواند موجب مسمومیت شود و عواقب جدی را به دنبال دارد.

نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 9صبح تا 18عصر 09134269864