با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

 شاید تصور کنید درست کردن قهوه اصیل و خوشمزه کار پر دردسری است. اما باید از گوگل تشکر کرد که این همه ایده ساده تهیه قهوه در اختیارمان قرار می‌دهد. در ادامه این مطلب قصد داریم روش‌های اصولی درست کردن انواع قهوه را به شما عزیزان معرفی کنیم. بنابراین تا انتهای مقاله با قهوه پخش همراه باشید. در صورتی که قصد خرید آسیاب قهوه را دارید، می توانید برای اطلاع از مشخصات و قیمت آسیاب قهوه با مشاورین مجرب قهوه پخش تماس بگیرید.

 

راهنمای مطالعه متن

چگونه قهوه درست کنیم؟

باید در نظر داشته باشید که انواع قهوه نیاز به روش‌های مختلفی برای تهیه دارند. لوازم مختلفی نیز برای تهیه انواع قهوه لازم دارید. از این رو این مقاله را به چند بخش تقسیم کردیم. در صورتی که قصد خرید قهوه را دارید، می توانید برای اطلاع از قیمت قهوه با قهوه پخش همراه شوید.

چگونه قهوه اسپرسو درست کنیم؟

اسپرسو یکی از قهوه‌های پایه است که توسط ایتالیایی‌ها به دنیا معرفی شد. این محصول پایه‌ی تولید بسیاری از قهوه‌ها از جمله آمریکانو، لاته و کاپوچینو نیز هست. از سوی دیگر این محصول که در فنجان‌های کوچک (شات) سرو می‌شود را می‌توان با دو نوع دستگاه اسپرسو ساز و موکاپات تهیه کرد.

چگونه قهوه درست کنیم؟

مهم‌ترین تفاوتی که میان قهوه‌های تولید شده در موکاپات و اسپرسو ساز دیده می‌شود، کف دار بودن قهوه‌‌ای است که در اسپرسو ساز تهیه می‌شود. البته باید دقت داشت که تفاوت قیمت موکاپات و اسپرسو ساز بسیار زیاد است. از آن گذشته شما می‌توانید با ترفندی که در ادامه این مقاله ذکر می‌کنیم اسپرسو کف دار داشته باشید.

طرز تهیه اسپرسو با موکاپات

موکاپات دستگاهی است که معیار اندازه گیری آن وابسته به تعداد شات‌هایی است که سرو می‌کنید. برای هر شات نیاز به یک قاشق غذاخوری سر پر قهوه دارید. در صورتی که به دنبال تهیه اسپرسو کف دار با موکاپات هستید، به یک فنجان شیر به ازای هر شات نیاز خواهید داشت.

اولین گام باز کردن موکاپات است. در پایین‌ترین قسمت باید آب بریزید. مخزن آب را پر کنید اما نه بیش از اندازه. تا زیر سوپاپ کافی است. در قسمت بعدی که سبد قهوه نام دارد، باید قهوه‌ها را بریزید اما آن‌ها را همانند یک کوه در مرکز نگه دارید. نیازی نیست به قهوه فشاری وارد کنید.

چگونه قهوه درست کنیم؟

حالا قوری یا همان قسمت بالایی را ببندید و موکاپات را روی شعله قرار دهید. بهتر است یک شعله ملایم داشته باشید. پس از گذشت حدود ۵ دقیقه صدایی می‌شنوید که حاکی از آماده بودن قهوه شما در قسمت قوری موکاپات است.

اگر به دنبال درست کردن خامه برای اسپرسو هستید، می‌توانید شیر را کمی گرم کنید. سپس با استفاده از همزن به خوبی شیر را به هم بزنید. به طوری که کف زیادی مشاهده کنید. این کف را با قاشق بردارید و به قهوه خود اضافه کنید.

به یاد داشته باشید تهیه اسپرسو کف دار با موکاپات یک روش اصولی نیست. اما جایگزین خوبی برای دستگاه‌های چند میلیونی اسپرسوساز به شمار می‌رود.

طرز تهیه اسپرسو با اسپرسوساز

کار با این دستگاه بسیار ساده است. کافی است دستگاه را روشن کنید و به ازای هر نفر یک پیمانه پر پودر قهوه را در پرتافیلتر ریخته، با انگشت قهوه را صاف کنید و با تمپر آن را فشار دهید. سپس پرتافیلتر را سر جای خود محکم متصل کنید. حال نوبت پر کردن مخزن آب است. در نهایت نیز کافی است فنجان را زیر اسپرسو ساز قرار داده و دستگاه را فعال کنید.

برای تهیه اسپرسو با اسپرسوساز بهتر است از آب تصفیه شده استفاده کنید. این کار می‌تواند عمر دستگاه شما را بیشتر کند. برای درست کردن کف این قهوه نیز باید از قسمت کف ساز دستگاه استفاده کنید.

چگونه قهوه درست کنیم؟

به ازای هر نفر نصف پیمانه شیر را در ظرفی به نام پیچر می‌ریزند. سپس دستگاه را در حالت بخار قرار می‌دهند. پس از چند ثانیه بخار از قسمت کف ساز دستگاه خارج می‌شود. این بدان معنی است که وقت قرار گرفتن شیر در زیر این قسمت رسیده است. ظرف چند ثانیه کف شیر شما آماده است. به یاد داشته باشید وقتی از اسپرسوساز استفاده می‌کنید دیگر نیازی به گرم کردن شیر نیست.

یک نکته مهم هنگام تهیه اسپرسو این است که زمانی که اسپرسو بدون کف آماده شود به آن اسپرسو ساده و زمانی که دارای کف شیر باشد، به آن لاته گفته می‌شود.

چگونه کاپوچینو درست کنیم؟

کاپوچینو و لاته برادرهایی از یک مادر هستند که تنها تفاوت آن‌ها میزان کف شیری آنهاست. درست کردن کاپوچینو با آن چیزهایی که تا به اینجا یاد گرفتیم بسیار ساده است. کافی است اسپرسو آماده کنید، کف شیر به مقدار دو برابر لاته آماده کنید. سپس کف شیر را به اسپرسو اضافه کنید.

چگونه قهوه درست کنیم؟

چگونه آمریکانو درست کنیم؟

درست کردن آمریکانو نیز بسیار ساده است. چرا که آمریکانو به معنی اسپرسو به همراه دو برابر آب جوش است. اما اگر بپرسید چرا به آن آمریکانو می‌گویند، باید بگوییم روایت است که در جنگ جهانی سربازان آمریکایی که دسترسی به قهوه‌های دیگر نداشتند، مجبور بودند از اسپرسو استفاده کنند. منتها چون اسپرسو با مذاق آن‌ها جور نبود، آن را با آب جوش مخلوط می‌کردند.

چگونه قهوه ترک درست کنیم؟

این نوع قهوه حدود ۶۰۰ سال پیش در ترکیه درست شد. از آن زمان تا به امروز این نوع قهوه یکی از سنگین‌ترین انواع قهوه از نظر میزان کافئین به شمار می‌رود. برای درست کردن آن نیز نیاز به دستگاهی به نام جزوه داریم.

چگونه قهوه درست کنیم؟

اولین گام درست کردن قهوه ترک، ترکیب یک قاشق مرباخوری پودر قهوه با یک فنجان آب سرد و دو قاشق غذاخوری شکر است. در این نوع قهوه حتماً باید از شکر استفاده کنید. تنها می‌توانید میزان شکر را کمی کمتر کنید. پس از هم زدن مواد، آن‌ها را روی شعله قرار دهید. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان هنگامی که قهوه روی حرارت است آن را هم نزنید. مراحل دیگر درست کردن قهوه ترک همانند گرم کردن شیر است. قهوه کف می‌کند اما نباید اجازه دهید سر برود. اگر کف بالا آمد، جزوه را از روی شعله بردارید و پس از چند ثانیه دوباره سرجای خود قرار دهید.

پس از اینکه کف به قسمت مرکزی جزوه رسید، نوبت لذت بردن از نوشیدن قهوه ترک است. این نوع قهوه تنها قهوه‌‌ای است که ته نشین می‌شود. از این رو تنها با استفاده از قهوه ترک می‌توان فال قهوه گرفت. برای سرو حرفه‌‌ای‌تر این قهوه نیز باید ابتدا کمی از کف قهوه را با قاشق در فنجان بریزید. سپس خود قهوه را به آرامی اضافه کنید.

چگونه قهوه فرانسه درست کنیم؟

قهوه فرانسه یکی از قهوه‌های مشهور دنیاست که به عنوان صبحانه میل می‌شود. این قهوه از سایر قهوه‌هایی که تا به حال در این مقاله معرفی کردیم رقیق‌تر است. از این رو در فنجان‌ها و لیوان‌های بزرگتر سرو می‌شود.

قهوه فرانسه را می‌توان به دو روش تهیه کرد. روش ارزان‌تر، استفاده از دستگاهی به نام فرنچ پرس است. برای درست کردن قهوه فرانسه در این دستگاه کافی است آب را به جوش آورید. سپس به سراغ پودر قهوه رفته و به ازای هر نفر یک قاشق غذاخوری از پودر قهوه درون فرنچ پرس بریزید. حال تا جایی که آب جوش دور ظرف را بگیرد، آب اضافه کنید. مرحله بعدی هم زدن قهوه است. در نهایت نیز لازم است حدود ۱۰ دقیقه اجازه دهید قهوه به خوبی آماده شود.

چگونه قهوه درست کنیم؟

روش دیگر که گران‌تر نیز هست، روش تهیه قهوه فرانسه با استفاده از قهوه ساز برقی است. در این روش به ازای هر نفر یک قاشق غذاخوری قهوه و نصف پیمانه آب نیاز دارید. آب و قهوه را در محفظه‌های دستگاه بریزید. دستگاه را روشن کنید و پس از چند دقیقه شاهد بالا آمدن قهوه در قوری دستگاه خواهید بود. وقتی قهوه به اندازه کافی وارد قوری شد، دستگاه را خاموش کنید و از قهوه فرانسه خود لذت ببرید.

هر قهوه‌‌ای نیاز به دستگاه و نوع قهوه خاص خود دارد. در این مقاله به طور مفصل درباره اینکه هر نوع قهوه را چگونه درست کنیم صحبت کردیم. صد البته که کیفیت و خلوص قهوه روی تجربه شما از نوشیدن این نوشیدنی محبوب تاثیر گذار است. پس چه بهتر که از سایت معتبری همچون قهوه پخش خرید کنید که به ارائه قهوه و لوازم کافه با کیفیت مشهور است.

نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 10صبح تا 19عصر 09134269864