با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

بهترین رست قهوه برای اسپرسو

یکی از مراحل مهم برای داشتن یک فنجان اسپرسو عالی و بی‌نظیر تهیه دانه‌های قهوه با کیفیت است. اگر عملیات برشته کاری دانه‌های قهوه با استاندارد بالایی انجام نشود، حتی در صورت استفاده از بهترین دستگاه اسپرسوساز نیز نمی‌توانید عصاره اسپرسو ایده‌آلی را تهیه کنید. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی قهوه پخش قصد داریم که اطلاعات لازم درباره بهترین رست قهوه برای اسپرسو را در اختیار شما قرار دهیم، پس با ما همراه باشید. در صورتی که قصد خرید آسیاب قهوه را دارید، می توانید برای اطلاع از مشخصات و قیمت آسیاب قهوه با مشاورین مجرب قهوه پخش تماس بگیرید.

بهترین رست قهوه برای اسپرسو

بهترین درجه رست برای قهوه اسپرسو

برای درست کردن قهوه اسپرسو دانه‌های قهوه در درجه رنگ‌ها و رست‌های متفاوتی برشته می‌شوند. برای این منظور می‌توان از یک نوع یا ترکیبی از چند نوع قهوه استفاده کرد، اما در نهایت رست قهوه روی کیفیت نوشیدنی موثر است. در واقع دانه‌های قهوه پروسه طولانی را در دستگاه برشته کاری طی می‌کند که از میوه خام سبز رنگ قهوه به دانه قهوه‌ای رنگی تبدیل گردد که در جهان شناخته شده است. به طور کلی انواع رست قهوه به 4 دسته شامل رست لایت، مدیوم، مدیوم دارک و دارک تقسیم می‌شوند. قهوه با درجه رست لایت طعم خامی می‌دهد و برای عصاره‌گیری به منظور تهیه اسپرسو مناسب نیست، همچنین نوشیدنی درست شده با دانه قهوه دارک نیز به دلیل داشتن طعم تلخ و قوی دانه‌ها بسیار سنگین و غلیظ است. این نوشیدنی‌ها مطابق ذائقه بسیاری از افراد نیستند. برای درست کردن قهوه اسپرسو باید حالت خامه‌ای مناسبی بعد از عصاره‌گیری به وجود آید. کف زیبایی کرمی رنگ روی فنجان اسپرسو نیز باعث می‌شود که بتوانید اشکال خلاقانه زیبایی را روی نوشیدنی ایجاد کنید. می‌توان گفت که بهترین درجه رست قهوه برای اسپرسو درجه رست مدیوم است. این درجه رست با گذشت زمان از لحاظ کیفیت نسبت به دانه‌های رست روشن با تغییرات کمتری روبرو می‌شود. در ضمن رست مدیوم با شیر بهتر ترکیب شده و از آن می‌توان برای درست کردن نوشیدنی‌هایی همچون کاپوچینو، لاته و موکا نیز استفاده کرد.

بهترین درجه رست برای قهوه اسپرسو

اهمیت تازگی و تفاوت در دانه های قهوه

همانطور که بیان شد، میوه خام و سبز رنگ قهوه برای آماده شدن به منظور آسیاب و عصاره‌گیری باید مراحل برشته کاری را پشت سر بگذارد. نکته قابل توجه برای داشتن یک نوشیدنی خوشمزه تازه بودن دانه‌های قهوه است، همچنین زمان رست کردن قهوه نیز در عطر و طعم اسپرسو بسیار تاثیر می‌گذارد. قهوه‌ای که با آن اسپرسو را تهیه می‌کنید، نباید 2 هفته الی یک ماه از تاریخ رست آن گذشته باشد. قهوه تازه برشته شده بهترین کرم اسپرسو را برای شما به وجود می‌آورد. البته یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر کیفیت اسپرسو زمان آسیاب کردن دانه‌های قهوه است. پیشنهاد ما به شما این است که اگر دسترسی به آسیاب برقی یا دستی قهوه ندارید، قهوه مصرفی خود را از فروشگاه‌هایی همچون قهوه پخش بخرید. چنین فروشگاه‌هایی قهوه را تازه و پس از ثبت سفارش شما آسیاب می‌کنند، بدین ترتیب می‌توانید از نوشیدن بهترین اسپرسوی ممکن با قهوه تازه آسیاب شده و رست شده لذت ببرید. نگهداری قهوه در محیط مناسب بدون رطوبت و به دور از نور مستقیم خورشید نیز مسئله‌ای مهم است. توجه به این نکات و رعایت آن‌ها باعث می‌شود که بعد از عصاره گیری اسپرسو، کرما و خامه‌ای با کیفیت و خوش طعم داشته باشید. در واقع کرما یا کف روی نوشیدنی نشانه مرغوبیت عصاره اسپرسو است. این بافت خامه‌ای در اثر خروج گازهای کربن دی اکسید از داخل دانه‌های قهوه به‌دست می‌آید. البته این بافت جذاب و خوشمزه تنها المان نشان‌دهنده کیفیت عصاره‌گیری نیست و فاکتورهای دیگری نیز برای اثبات کیفیت نوشیدنی وجود دارد که در ادامه مطرح شده‌اند.

اهمیت تازگی و تفاوت در دانه های قهوه

عوامل تاثیرگذار بر تفاوت در دانه قهوه

دانه قهوه از درختی به‌دست می‌آید که میوه‌های آن گیلاس مانند است که درون هر یک از آن‌ها دو دانه سبز رنگ جای گرفته است. عملیات فرآوری متنوعی برای جدا کردن دانه‌های سبز از درخت روی این میوه‌های خام صورت می‌گیرد. ارتفاع محل کشت درختان قهوه و نوع دانه‌ها نیز تاثیر مستقیمی بر کیفیت عطر و طعم قهوه اسپرسو دارند، در نتیجه هر چقدر محل کشت قهوه نسبت به سطح دریا ارتفاع بیشتری داشته باشد، شاخصه‌های عطر و طعم موجود در دانه‌های قهوه غنی‌تر و جذاب‌تر خواهد شد. به طور کلی دانه قهوه از سه نوع عربیکا، روبوستا و لیبریکا به‌دست می‌آید که البته گونه لیبریکا چند سالی است که به صورت گسترده کشت نشده است. این امر به دلیل هزینه بالای نگهداری و آفت‌های متنوع موجود در دوران رشد قهوه لیبریکا اتفاق افتاده است. قهوه عربیکا از تقریبا 60 زیرگونه متفاوت تشکیل شده است که اکثر آن‌ها طعمی ترش و میوه‌ای دارند، همچنین میزان کافئین موجود در قهوه عربیکا در مقایسه با قهوه روبوستا کمتر است. از شناخته شده‌ترین زیرگونه‌های این قهوه می‌توان به بوربون، گیشا و sl34 اشاره کرد. قهوه روبوستا نسبت به سایر انواع قهوه بیشترین میزان کافئین را در خود جای داده است، همچنین طعم این نوع قهوه که در مزارع کمتری در جهان تولید می‌شود، از انواع دیگر تلخ‌تر است. در ضمن برای کشت قهوه روبوستا به زمین‌هایی با ارتفاع کمتر نیاز دارید. برای تهیه قهوه اسپرسو می‌توانید هم از قهوه عربیکا و هم روبوستا یا ترکیبی از هر دو استفاده کنید.

نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 9صبح تا 18عصر 09134269864