با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

قهوه اسپرسو چیست [ترکیب قهوه اسپرسو چیست]

قهوه اسپرسو نوشیدنی خوشمزه و پرطرفداری است که خواص فراوانی برای بدن انسان دارد. اسپرسو و قهوه علاوه بر تفاوت داشتن از لحاظ طعم و مزه از نظر روش آماده‌سازی نیز با یکدیگر متفاوت هستند. اسپرسو به دلیل استفاده از فشار زیاد آب در تهیه آن غلیظ‌تر است و طعمی ملایم دارد، اما قهوه‌های دمی عطر و رایحه قوی‌تری دارند. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی قهوه پخش علاوه بر آشنایی بیشتر با اسپرسو و ترکیبات آن هر آنچه که باید درباره این نوشیدنی بدانید، مطرح شده است. قصد ما از گفتن رمز و رازهای اسپرسو آن است که شما مانند قهوه‌سازهای حرفه‌ای برای خود اسپرسو درست کنید. پس با ما همراه شوید و سفر خود را به دنیای این نوشیدنی خوشمزه آغاز نمایید. در صورتی که قصد خرید آسیاب قهوه را دارید، می توانید برای اطلاع از قیمت و مشخصات آسیاب قهوه با مشاورین مجرب قهوه پخش تماس بگیرید.

 

قهوه اسپرسو چیست [ترکیب قهوه اسپرسو چیست]

قهوه اسپرسو چیست؟

برای این‌که به خوبی با اسپرسو آشنا شوید، در ابتدا باید درباره باورهای اشتباهی بدانید که درباره این نوشیدنی وجود دارد. بهتر است، بدانید که اسپرسو یک نوع دانه قهوه نیست، بلکه با هر دانه‌ قهوه‌ای یا ترکیبی از آن‌ها با هر میزان رست شدگی می‌توان این نوشیدنی را تهیه کرد، بنابراین هنگامی که روی بسته‌بندی‌های قهوه عبارت دانه‌های اسپرسو نوشته می‌شود، به معنی آن است که از ترکیبی از دانه‌های مختلف و رست شده استفاده شده است. این دانه‌ها برای درست کردن اسپرسو نیز مناسب هستند، ولی این عبارت به این معنی نیست که آن دانه‌ها، دانه‌های اسپرسو به شمار می‌روند، همچنین اسپرسو به روش برشته کردن قهوه گفته نمی‌شود. دانه‌های قهوه کم رست شده طعم قوی‌تری دارند و درست کردنشان دشوار است. معمولا کافی‌شاپ‌ها از قهوه‌هایی استفاده می‌کنند که بیشتر برشته شده‌اند. این انتخاب به دلیل راحت‌تر درست شدن این نوع دانه‌ها و سازگاری بیشتر با ذائقه مشتریان است. دستگاه اسپرسوساز روشی آسان برای تهیه اسپرسو است که در فنجان‌های کوچک سرو می‌گردد. اسپرسو نوشیدنی نسبتا غلیظی است که طعم‌های مختلفی دارد و طیف گسترده‌ای از ذائقه‌ها را در سراسر جهان دربرگرفته است. اگر دانه‌های قهوه را خوب برشته کرده و تکنیک درستی را برای تهیه اسپرسو بکار ببرید، نوشیدنی با عطر و طعم بی‌نظیر خواهید داشت. خامه قرارگرفت روی اسپرسو که از کف‌های ریزی حاوی روغن‌های معطر درست شده است، طعمی اسیدی و تند به نوشیدنی می‌بخشد.

?قهوه اسپرسو چیست

ترکیب قهوه اسپرسو چیست؟

اسپرسو برای تهیه نوشیدنی‌های مختلفی مانند کاپوچینو، آمریکانو، لاته، بلک اند وایت و بسیاری دیگر استفاده می‌شود. این نوشیدنی در مقایسه با نوشیدنی‌هایی همچون قهوه فرانسه و قهوه ترک طعم قوی‌تر و تلخ‌تری دارد. در واقع اسپرسو به تلخ‌ترین سبک تهیه قهوه معروف است و برای تهیه آن دو روش موکاپات و دستگاه اسپرسوساز بکار می‌رود، همچنین برای درست کردن اسپرسو امکان استفاده از پودر قهوه روبوستا یا پودر قهوه عربیکا یا ترکیبی از هر دو وجود دارد. در صورت استفاده از قهوه روبوستا نوشیدنی تلخ‌تر و سنگین‌تری خواهید داشت. این امر به دلیل آن است که قهوه روبوستا نسبت به قهوه عربیکا طعم تلخ‌تر و قوی‌تری دارد. در مقایسه اسپرسو و قهوه فرانسه با یکدیگر می‌توان گفت که اسپرسو کافئین بیشتری نسبت به قهوه فرانسه دارد. این در حالی است که اگر برای درست کردن اسپرسو از قهوه روبوستا استفاده کرده باشید، میزان کافئین نوشیدنی بیشتر از حالت عادی می‌شود. در ضمن قهوه اسپرسو به دو صورت دابل اسپرسو و سینگل اسپرسو تهیه و سرو می‌گردد. تفاوت این دو شیوه تنها در میزان پودر قهوه مورد استفاده در آن‌ها است. در حقیقت پودر قهوه‌ای که در هنگام درست کردن دابل اسپرسو بکار می‌رود، دو برابر پودر قهوه مورد نیاز برای تهیه اسپرسو معمولی است. معمولا این نوشیدنی با شیر داغ و فوم شیر درست می‌شود که در این صورت نوشیدنی بدست آمده لاته یا کاپوچینو نام دارد.

ترکیب قهوه اسپرسو چیست؟

همه چیز در مورد قهوه اسپرسو

برای این‌که یک اسپرسو خوشمزه داشته باشید، باید در هنگام تهیه آن نکات مهمی را رعایت کنید که در ادامه برخی از آن‌ها ذکر شده است.

  • میزان آسیاب کردن دانه قهوه: برای درست کردن قهوه اسپرسو از دانه‌های پودر شده قهوه بهره می‌برند. به یاد داشته باشید که از آنجایی که آب به سرعت از دانه‌های ریز عبور کرده و عصاره قهوه را سریع‌تر خارج می‌کنند، زودتر دم می‌کشند، همچنین فاصله بین دانه‌های ریز کمتر است و به میزان آب کمتری نیاز دارند. آب از میان دانه‌های قهوه درشت‌تر به راحتی عبور می‌نمایند، اما برای دم کشیدن به زمان بیشتری نیاز دارند.
  • استفاده از قهوه تازه: اگر می‌خواهید از نوشیدن اسپرسو لذیذ و خوشمزه لذت ببرید، همیشه از قهوه تازه برشته شده و آسیاب شده استفاده کنید. قهوه تازه بیشترین میزان طعم و عطر را دارد که تاثیر آن را روی نوشیدنی خود خواهید دید.
  • توجه به دما: دمای مناسب برای دم کردن قهوه اسپرسو تقریبا 93 درجه سانتی‌گراد است. هر چقدر دمای آب بیشتر باشد، قهوه زودتر آماده می‌شود.
  • استفاده از آب تمیز و تصفیه شده: درست کردن اسپرسو از آب تمیز و تصفیه شده بسیار مهم است، زیرا آب‌های سنگین و دارای املاح تاثیر بدی روی طعم این نوشیدنی می‌گذارند، همچنین استفاده از آب نامناسب عمر دستگاه اسپرسوساز را کاهش می‌دهد.
  • فشرده کردن پودر قهوه: فشرده کردن درست پودر قهوه باعث می‌شود که جریان و فشار آب به صورت یک‌دست بین دانه‌های قهوه پخش شود، در غیر این صورت آب به طور یکنواخت از میان دانه‌های قهوه عبور نکرده و طعم و غلظت نوشیدنی مناسب نخواهد بود.
  • رعایت نسبت دم کردن قهوه: افراد مختلف نسبت‌های گوناگونی را برای دم کردن قهوه رعایت می‌کنند. برخی از کافی‌شاپ‌ها نسبت 1 گرم دانه قهوه به 2 گرم آب یعنی نسبت یک به دو را در نظر می‌گیرند. برخی از افراد نسبت 1به1 یا 1به5 یا 1به3 را استفاده می‌نمایند. اما پیشنهاد ما به شما نسبت 1به2 ( یک گرم قهوه به 2 گرم آب) است. به یاد داشته باشید که در صورت استفاده از میزان آب کافی عصاره کمی از قهوه خارج می‌شود، همچنین اگر آب زیادی را به قهوه آسیاب شده اضافه کنید، بیش از حد عصاره از آن خارج شده و طعم قوی نخواهید داشت. بنابراین بهتر است که تا زمانی که به طعم‌های مختلف قهوه اسپرسو عادت نکرده‌اید، از نسبت 1به2 استفاده کنید.

حال که با ترکیب قهوه اسپرسو آشنا شدید، می توانید قهوه اسپرسو اصل را از فروشگاه قهوه پخش بخرید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروش قهوه بخش تماس بگیرید.

 

نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 9صبح تا 18عصر 09134269864