با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

بسیاری از مردم در کشورهای مختلف بر سر ویژگی‌هایی که یک قهوه اسپرسو خوب باید داشته باشند، اتفاق نظر دارند، برای مثال علاقه‌مندان به طعم اسپرسو عقیده دارند که طعم منحصربه‌فرد و قوام بالای این نوشیدنی از جمله دلایل محبوبیت آن است، همچنین این افراد بیان می‌کنند که شیرینی اسپرسو باید به حدی غالب باشد که نیازی به شیر یا خامه نباشد. اما آیا می‌دانید بهترین قهوه اسپرسو توسط چه کشوری تولید می‌شود؟ در این مطلب از قهوه پخش کشورهای مختلفی که مرغوب‌ترین قهوه اسپرسو را دارند، معرفی شده‌اند. قهوه ارگانیک در سراسر جهان به چندین روش مختلف مانند برشته کردن لایت، مدیوم و دارک رست می‌شوند. تفاوت در میزان برشته کردن دانه‌های قهوه باعث ایجاد تفاوت در طعم قهوه اسپرسو می‌شود. اسپرسوهای ایتالیایی از دانه‌های قهوه کمتر برشته شده به‌دست می‌آیند، این در حالی است که اسپرسو آمریکایی با استفاده از قهوه‌های زیاد رست شده آماده می‌شود. هر کدام از این نوشیدنی‌ها طعم خاص خود را دارند که ذائقه طیف وسیعی از انسان‌ها را در بر می‌گیرند. در صورتی که قصد خرید آسیاب قهوه را دارید، می توانید برای اطلاع از قیمت و مشخصات آسیاب قهوه با مشاورین مجرب قهوه پخش تماس بگیرید.

بهترین قهوه اسپرسو مال کدام کشور است

چه کشورهایی قهوه اسپرسو تولید می کنند؟

در این بخش دسته‌بندی‌های مختلف بهترین قهوه‌های اسپرسو ارائه شده است. همچنین با کشورهای تولیدکننده با کیفیت‌ترین نمونه‌های موجود در بازار آشنا می‌شوید.

  • قهوه اسپرسو ایتالیایی: یکی از بهترین قهوه اسپرسو را ایتالیا تولید می‌کند. این حقیقت بسیار قابل باور است، زیرا نوشیدنی اسپرسو منشاء ایتالیایی دارد. نوشیدنی‌های به‌دست آمده از قهوه‌های اسپرسو ایتالیایی چندین ویژگی مهم دارند، برای مثال میزان رست کردن دانه‌های قهوه در ایتالیا به طور چشمگیری با اسپرسوهای دیگر کشورها متفاوت است. در واقع هنگامی که بخواهید اسپرسو ایتالیایی تهیه کنید، باید دانه‌های قهوه را به آرامی تفت دهید. این امر باعث می‌شود که طعم اسپرسو ایتالیایی نسبت به سایر قهوه‌های اسپرسو که منشاء ایتالیایی ندارند، کاملا متفاوت باشد. در طول فرآیند برشته کردن دانه‎های قهوه پس از تبخیر رطوبت تمام دانه‌ها، عملیات بو دادن متوقف می‌شود. سپس هنگامی که دانه‌های رست شده کاملا خنک شد، دستگاه آسیاب قهوه اسپرسو فعالیت برشته کردن خود را مجددا شروع می‌کند. این فرآیند باعث ایجاد عطر و طعم فوق‌العاده‌ای برای نوشیدنی می‌شود. در نهایت دانه‌های خوب خرد شده در اثر دم کردن با فشار به یک اسپرسوی خوش طعم تبدیل می‌گردد.
  • قهوه اسپرسو کلمبیایی: یک فنجان قهوه اسپرسو کلمبیایی سرشار از طعمی قوی و اسیدی است. این ترکیب طعم تندتر و شیرین‌تری را ارائه می‌دهد، اما به اندازه کافی کرم در آن وجود ندارد، همچنین با نوشیدن یک فنجان اسپرسو کلمبیایی طعم شیرینی بیشتری را احساس می‌کنید. دانه‌های قهوه برای درست کردن این اسپرسو به اندازه متوسط برشته می‌شوند.
  • قهوه اسپرسوی اتیوپی: دانه‌های قهوه اسپرسوی اتیوپی عطر و طعم خاصی را به نوشیدنی می‌افزایند. یکی دیگر از ویژگی‌های این ترکیبات اسپرسو با طعم میوه‌ای میزان بالای اسیدی بودن آن است. بنابراین بهتر است که قهوه اسپرسوی اتیوپی را به میزان کم مصرف کنید، همچنین لازم به ذکر است که برخی از دانه‌های قهوه اسپرسو اتیوپی به عطر قوی زغال اخته یا تمشک آغشته هستند. در حالی که برخی از دانه‌های قهوه این نوشیدنی رایحه گل‌ها را به مشام می‌رسانند، در نتیجه اسپرسو اتیوپی به عنوان یکی از بهترین قهوه اسپرسو در دنیا طعمی میوه‌ای، اسیدی و قوی را ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها مسلما مشخصات یک قهوه اسپرسو خوب از نظر هر علاقه‌مند به طعم اسپرسو در سراسر جهان است.
  • قهوه اسپرسوی آمریکایی: برای تهیه اسپرسوی آمریکایی دانه‌های قهوه زیاد رست می‌شوند. این دانه‌های برشته شده هنگامی که با خامه و شیر مخلوط می‌شوند، طعمی متعادل و لذیذ را به وجود می‌آورند. از آنجایی که در اسپرسوهای آمریکایی شیر و خامه وجود دارد، این نوشیدنی‌ها در مقایسه با اسپرسوهای سایر کشورها طعم ملایمتری دارند. البته امکان افزودن خامه با طعم‌های مختلف نیز در اسپرسوی آمریکایی وجود دارد. در این صورت اسپرسوی آمریکایی با طیف گسترده‌ای از طعم‌ها را خواهید داشت. در کل اسپرسو آمریکایی با سایر اسپرسوها متفاوت است، اما انتخاب هر یک از آن‌ها به ذائقه و سلیقه مصرف‌کننده بستگی دارد.

 چه کشورهایی قهوه اسپرسو تولید می کنند؟

کدام کشور بهترین گزینه برای وارد کردن قهوه اسپرسو است؟

اولین گام برای شناخت بهتر قهوه آگاهی داشتن از تفاوت بین نام‌های مختلف برشته کردن دانه قهوه است که میزان آن به سلیقه شخصی هر فرد بستگی دارد، بنابراین برای خرید قهوه اسپرسو بهتر است که از خود بپرسید که چه سطح برشتگی مورد پسند شما است، آیا طعم میوه‌ای یا اسیدی را دوست دارید؟، آیا نوشیدن اسپرسو با نت‌های ادویه و ترشیجات را ترجیح می‌دهید؟

پیدا کردن پاسخ این پرسش‌ها به شما کمک می‌کند که کشور تولیدکننده بهترین قهوه اسپرسو را بیابید، زیرا کشورهای مختلف فرآیند برشته کردن و فرآوری مختلفی را روی محصولات خود پیاده‌سازی می‌کنند. البته کافی شاپ ها بهتر است که چند نمونه از قهوه‌های اسپرسو کشورهای مختلف را داشته باشند. این اقدام به آن‌ها کمک می‌کند که سلیقه طیف وسیعی از مشتریان خود را برآورده سازند. به یاد داشته باشید که در دنیای پر از عطر و طعم امروزی نیازی نیست که خود را به روش‌های دم کردن سنتی و مرسوم قهوه محدود کنید. برای دم کردن قهوه روش‌های مختلف را امتحان کنید و تاثیر آن‌ها را روی مزه نوشیدنی خود احساس نمایید. حال که با کشورهای تولید کننده قهوه اسپرسو آشنا شدید، می توانید قهوه اسپرسو مورد نظر خود را از فروشگاه قهوه پخش بخرید. فروشگاه قهوه پخش ارائه کننده بهترین قهوه اسپرسو است.

 

نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 10صبح تا 19عصر 09134269864