با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

کاپوچینو یا ماکیاتو، کدام را انتخاب کنیم | تفاوت کاپوچینو و لاته ماکیاتو

کاپوچینو، ماکیاتو و لاته ماکیاتو هر سه از نوشیدنی های محبوبی هستند که در کافه و کافی شاپ های سراسر دنیا سرو می شوند. هر سه از نوشیدنی های کلاسیک مبتنی بر اسپرسو هستند، اما در نحوه درست کردن آن‌ها تفاوت های وجود دارد که بهتر است قبل از این‌که در کافی شاپ آن‌ها را سفارش دهید، این تفاوت ها را بدانید تا انتخاب دقیق تری داشته باشید. در این مطلب از قهوه پخش قصد داریم شما را با تفاوت های کاپوچینو، ماکیاتو و لاته ماکیاتو آشنا کنیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

کاپوچینو یا ماکیاتو، کدام را انتخاب کنیم | تفاوت کاپوچینو و لاته ماکیاتو

تفاوت های اصلی بین کاپوچینو و ماکیاتو

قبل از بیان تفاوت های اصلی بین کاپوچینو وماکیاتو، اجازه دهید تا مروری بر هر کدام از آن‌ها داشته باشیم. برای این‌که یک نوشیدنی، رسماً کاپوچینو نامیده شود باید تقریباً از یک سوم اسپرسو، یک سوم شیر جوشیده و یک سوم فوم شیر تشکیل شده باشد. هر چیز دیگری از نظر فنی کاپوچینو نیست، حتی اگر بسیاری از کافی شاپ ها این تمایز را قائل نباشند. در مقایسه با سایر نوشیدنی های اسپرسو، کاپوچینو طعم ملایم تری دارد که بیشتر به دلیل مقدار زیاد شیر در آن است. همان‌طور که اشاره شد یک کاپوچینو از دو سوم شیر تشکیل شده است. اگر شما علاقه مند به نوشیدنی‌های ملایم‌ و مقدار کمتری اسپرسو هستید، کاپوچینو انتخابی عالی برای شماست. ماکیاتو عمدتا اسپرسو است و یک لایه نازک از فوم شیر روی قهوه قرار می گیرد. بر خلاف کاپوچینو، میزان استاندارد و تعریف شده ای برای نسبت اسپرسو و شیر در ماکیاتو وجود ندارد و بیشتر به ذائقه شما بستگی دارد. اما میزان شیر بکار رفته نباید از اسپرسو بیشتر شود وگرنه دیگر نام آن ماکیاتو نخواهد بود. از آنجایی که در ماکیاتو مقدار اسپرسو غالب است طعم قهوه بسیار قوی تری نسبت به کاپوچینو دارد. بد نیست بدانید به غیر از ماکیاتو کلاسیکی که در بالا به آن پرداختیم یک نوع ماکیاتو دیگر به نام لاته ماکیاتو هم وجود دارد که از یک سوم اسپرسو و دو سوم شیر تشکیل شده است و از لحاظ ظاهری و طعم کاملا با اسپرسو ماکیاتو یا ماکیاتو کلاسیک متفاوت است. در پایان این بخش، تفاوت کاپوچینو و ماکیاتو را می توان در پنج مورد زیر خلاصه کرد.

  • کاپوچینو دارای میزان شیر بیشتری نسبت به ماکیاتو است
  • ماکیاتو دارای عطر و طعم قهوه بسیار پررنگ تری است.
  • کاپوچینو در سایز بزرگتری از ماکیاتو سرو می شود.
  • در ماکیاتو فقط از کف شیر استفاده می شود.
  • کاپوچینو بیشتر یک نوشیدنی صبحگاهی محسوب می شود.

کاپوچینو یا ماکیاتو، کدام را انتخاب کنیم | تفاوت کاپوچینو و لاته ماکیاتو

کاپوچینو و ماکیاتو؛ کدام یک کافئین بیشتری دارد؟

کاپوچینو و لایه ماکیاتو به علت دارا بودن یک شات اسپرسو کافیین یکسانی دارند، اما از آنجایی که ماکیاتو از یک شات اسپرسوی اضافی استفاده می کند، طبیعتا دارای کافئین بیشتری خواهد بود. طبق نتایج آزمایشگاهی آقای آرنه از تسترهای معروف قهوه است، یک فنجان کاپوچینو دارای مقدار 68 میلی گرم کافئین و یک فنجان لاته نیز دارای 68 میلی گرم کافئین است، اما یک فنجان ماکیاتو دارای 136 میلی گرم کافئین یعنی دو برابر کاپوچینو است.

کاپوچینو و ماکیاتو؛ کدام یک کافئین بیشتری دارد؟

طرز تهیه کاپوچینو و ماکیاتو؛ کدام یک راحت تر است؟

برای تهیه کاپوچینو علاوه بر تهیه اسپرسو نیاز دارید تا شیر را هم بصورت جوشیده و هم بصورت فوم آماده کنید و بعد از ریختن آن‌ها در درون لیوان مقداری شکلات هم روی ترکیب به دست آمده رنده کنید، اما برای آماده کردن ماکیاتو فقط نیاز به تهیه اسپرسو و یک لایه نازک فوم شیر دارید. پس به علت کمتر بودن مراحل و مواد مورد نیاز می توان تهیه ماکیاتو را راحت‌تر دانست، همچنین شما می توانید ماکیاتو را به راحتی در منزل و بدون قهو ساز درست کنید. برای یک فنجان ماکیاتو فقط یک قاشق اسپرسو دم کنید و مقدار کمی شیر را گرم کرده و توسط همزن یا مخلوط کن و با سرعت متوسط هم بزنید تا فوم شیر درست شود و روی اسپرسو دم کشیده بریزید. در این مطلب تلاش کردیم تا دید شما را نسبت به کاپوچینو و ماکیاتو بازتر کنیم تا بر اساس ذائقه خودتان بتوانید انتخاب مناسب تری داشته باشید. قهوه پخش با دارا بودن تجربه و سابقه طولانی در تامین قهوه و تجهیزات کافه آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان در رابطه با انواع قهوه و تجهیزات مربوطه است. براِی سفارش به سایت قهوه پخش مراجعه کنید.

نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 10صبح تا 19عصر 09134269864