با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

تفاوت لاته و کاپوچینو | مقایسه کاپوچینو و لاته با هم

احتمالا این سوال برای شما هم مطرح است که تفاوت لاته و کاپوچینو در چیست؟. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام مراجعه به یک کافی شاپ ندانید که کدام یک را باید سفارش دهید؟ این دو نوشیدنی بر پایه قهوه در بسیاری از جهات شبیه یکدیگر هستند، اما تفاوت هایی نیز دارند. برای دریافت پاسخ این پرسش ها تا نتها مطلب همراه ما باشید، زیرا در این مقاله از قهوه پخش قصد داریم که نگاه مختصری به ویژگی های هر یک از این نوشیدنی ها و تفاوت های بین آن ها داشته باشیم.

تفاوت لاته و کاپوچینو | مقایسه کاپوچینو و لاته با هم

ترکیبات مورد استفاده در لاته و کاپوچینو

در حقیقت طرز تهیه و ترکیبات مورد استفاده در لاته و کاپوچینو یکسان است، به همین دلیل این دو نوشیدنی از لحاظ عطر و طعم با یکدیگر تفاوت قابل ملاحظه ای ندارند. نحوه آماده سازی کاپوچینو بسیار ساده است. برای درست کردن این نوشیدنی به یک شات اسپرسو نیاز است که به آن مقداری شیر بخار داده شده اضافه می شود. در انتها نیز حدود یک سانتی متر فوم شیر در لایه بالایی فنجان قرار می گیرد، همچنین شما می توانید مقداری پودر شکلات را برای تزئین نوشیدنی خود روی کف شیر بریزید و آن را نوش جان کنید. برای درست کردن لاته نیز به ترکیباتی مانند کاپوچینو نیاز دارید. بنابراین برای تهیه لاته نیز باید از یک شات اسپرسو در یک فنجان عصاره گیر استفاده کنید، سپس شیر جوشیده شده را به اسپرسو اضافه کنید و روی آن لایه ای به اندازه کمتر از یک سانتی متر فوم شیر قرار دهید. لازم به ذکر است که فوم استفاده شده در لاته نسبت به کاپوچینو ضخامت کمتری دارد.

ترکیبات مورد استفاده در لاته و کاپوچینو

تفاوت حجم فنجان سرو لاته و کاپوچینو

یکی از موارد تفاوت لاته و کاپوچینو در اندازه فنجان سرو آن‌ها است. فنجان مورد استفاده برای سرو کاپوچینو کاملا با فنجان لاته متفاوت است. این دو فنجان در اندازه و حجم نیز با یکدیگر فرق دارند. حجم تقریبی فنجانی که در آن کاپوچینو درست می شود، برابر با 220 سی سی است. این در حالی است که فنجان لاته حجمی تقریبا برابر با 300 سی سی دارد. در آمریکا این دو نوشیدنی در ظروف سرامیکی سرو می شوند، حتی شما نیز ممکن است که این دو نوشیدنی را در فنجان های سرامیکی نوش جان کرده باشید، اما لاته در کشورهایی مانند استرالیا و نیوزلند در لیوان های شیشه ای به مشتری تحویل داده می شود.

تفاوت حجم فنجان سرو لاته و کاپوچینو

تزئین کاپوچینو و لاته چه تفاوتی با هم دارد؟

یکی از جذابیت های نوشیدنی هایی مانند لاته و کاپوچینو نحوه تزئین آن‌ها است. بسیاری از علاقه مندان به این نوشیدنی ها آن ها را به صورتی می خورند که آرت آن خیلی زود خراب نشود.
نحوه تزئین نیز یکی دیگر از موارد تفاوت لاته و کاپوچینو به شمار می رود. معمولا لاته با استفاده از فوم شیر تزئین می شود و نقش و نگارهایی مانند قلب و گل روی آن می کشند، اما آرت در کاپوچینو اندکی متفاوت است. برای تزئین کاپوچینو علاوه بر فوم شیر از پودر شکلات نیز استفاده می گردد، به همین دلیل کاپوچینو نسبت به لاته طعم شیرین تری دارد. البته امروزه در ایران برای این منظور پودر دارچین نیز به‌کار می رود. به یاد داشته باشید که اضافه کردن پودر کاکائو روی کاپوچینو یک قانون کلی و استاندارد نیست، برای مثال در ایتالیا شما در فنجان کاپوچینوی خود شکلاتی مشاهده نخواهید کرد، اما در استرالیا، بریتانیا و حتی نیوزلند نوشیدنی شما پر از شکلات سرو خواهد شد.

تزئین کاپوچینو و لاته چه تفاوتی با هم دارد؟

تفاوت نسبت قهوه، شیر و فوم شیر در لاته و کاپوچینو

همان‌طور که بیان شد، ترکیبات این دو نوشیدنی با یکدیگر یکسان است، اما نسبت این مواد تفاوت لاته و کاپوچینو محسوب می شود. میزان شیر مورد استفاده به همراه اسپرسو یکی از این تفاوت ها به حساب می آید. برای درست کردن یک فنجان کاپوچینو شیر، فوم و اسپرسو به میزان یکسان با یکدیگر ترکیب می شوند، اما در لاته میزان شیر بیشتر است، همچنین در ترکیبات نوشیدنی لاته مقدار فوم شیر استفاده شده در مقایسه با کاپوچینو کمتر است. به یاد داشته باشید که این دو نوشیدنی در کشورهای مختلف و حتی کافه های گوناگون ممکن است که میزان ترکیبات متفاوتی داشته باشند. حال که با تفاوت لاته و کاپوچینو آشنا شدید، می توانید نوشیدنی موردعلاقه خود را از فروشگاه قهوه پخش بخرید.

نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 10صبح تا 19عصر 09134269864