با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

فرق کاپوچینو با اسپرسو | مقایسه کاپوچینو و اسپرسو و بررسی تفاوت های این دو نوشیدنی

حتما شما نیز با نگاه کردن به منوی کافی شاپ ها دچار سردرگمی شده اید که فرق کاپوچینو با اسپرسو و دیگر نوشیدنی ها چیست؟. شاید فکر کنید که پاسخ این سوال تنها دست باریستاهای حرفه ای است، اما شما نیز می توانید به اندازه این افراد در این زمینه اطلاعات داشته باشید. برای این منظور تنها کافی است که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید. زیرا در این مقاله از قهوه پخش قصد داریم که شما را با تفاوت های کاپوچینو و اسپرسو آشنا سازیم، همچنین ما نحوه انتخاب بین این دو نوشیدنی را بسته به آنچه از نوشیدنی خود انتظار دارید، برای شما شرح می دهیم.

فرق کاپوچینو با اسپرسو | مقایسه کاپوچینو و اسپرسو و بررسی تفاوت های این دو نوشیدنی


اسپرسو بسیار کوچک تر از کاپوچینو است

اگر اندازه نوشیدنی برای شما مهم است، باید بدانید که هرگز نمی توانید اسپرسویی داشته باشید که از کاپوچینو بزرگتر باشد. در واقع یک فنجان کاپوچینو از یک اونس اسپرسو، چهار اونس شیر، یک اونس فوم شیر مخلوط شده، تشکیل شده است. البته فوم شیر به صورت گنبدی و کمی بالاتر از لبه فنجان روی باقی مواد قرار می گیرد. این در صورتی است که فنجان اسپرسو تنها یک اونس است و تنها از ترکیب اسپرسو و آب به دست می آید.

 اسپرسو بسیار کوچک تر از کاپوچینو است

اسپرسو قهوه خالص است، اما کاپوچینو حاوی شیر است

مهم‌ترین فرق کاپوچینو با اسپرسو در طعم، رنگ و احساسی است که در هنگام نوشیدن آن ها به انسان دست می‌دهد. اسپرسو ماده اصلی درست کردن تمام نوشیدنی های بر پایه قهوه به شمار می رود. در واقع 12 نوشیدنی از جمله کاپوچینو با استفاده از اسپرسو درست می شوند. این امر به دلیل آن است که اسپرسو حاوی قهوه خالص یعنی کنسانتره قهوه است. برای آماده سازی اسپرسو تنها کافی است که مقدار بسیار کمی آب در حد یک اونس را به 7 گرم یا بیشتر قهوه آسیاب شده اضافه کنید. در عرض چند ثانیه می توانید یک قهوه هر چند کوچک، اما بسیار قوی داشته باشید. نوشیدنی که عطر و بوی قهوه را به سرعت در تمام فضا پخش می نماید، اما کاپوچینو از ترکیب اندکی اسپرسو و مقدار بسیار زیادی شیر جوشیده و کف شیر به‌دست می آید. با وجود این‌که کاپوچینو حاوی اسپرسوی ضعیف تری است، اما گزینه ای مناسب برای افرادی محسوب می شود که تازه نوشیدن قهوه را شروع کرده اند. میزان تلخی این دو نوع نوشیدنی نیز به نوع قهوه بستگی دارد که البته این مسئله نیز در کاپوچینو با اضافه کردن شیر حل می شود.

اسپرسو قهوه خالص است، اما کاپوچینو حاوی شیر است

کاپوچینو بر اساس اسپرسو ساخته شده، اما هنر لاته در آن استفاده شده

برای تهیه کاپوچینو از یک شات اسپرسو و 4 برابر آن شیر جوشیده استفاده می شود، همچنین یک لایه ضخیم فوم شیر نیز در بالای آن قرار می گیرد. بنابراین شما برای درست کردن کاپوچینو نیز نیاز به داشتن اسپرسو دارید.عطر و طعم اسپرسو مزه ای دلپذیر به نوشیدنی شما می بخشد، همچنین ریختن مقداری اسپرسو روی لایه ضخیم فوم قهوه در بالای کاپوچینو و ترکیب آن با فوم شیر یک اثر هنری زیبا به نام هنر لاته را خلق می کند. در واقع یکی از مشخصات اصلی کاپوچینو فوم شیر قرار گرفته در بالای لایه های آن است. این لایه نیز بدون وجود اسپرسو زیبایی خاصی ندارد و بی فایده است. تضاد رنگی ایجاد شده توسط اسپرسو و فوم شیر زیبایی فنجان نوشیدنی شما را دوچندان می سازد.

کاپوچینو بر اساس اسپرسو ساخته شده، اما هنر لاته در آن استفاده شده


کاپوچینو یا اسپرسو؛ مسئله این است!

این‌که کدام نوشیدنی را انتخاب کنید، مسئله ای کاملا سلیقه ای است و نمی توان نسخه کلی برای آن صادر کرد. برخی از افراد ممکن است که عطر و طعم قوی قهوه موجود در اسپرسو را ترجیح دهند، اما بعضی طعم و مزه شیری و خامه ای کاپوچینو را بیشتر بپسندند، همچنین اگر اندازه فنجان نوشیدنی همان موردی است که به دنبال آن هستید، توصیه ما به شما قطعا کاپوچینو است. بسیاری از افراد جرأت ریسک کردن و چشیدن مزه های جدید را ندارند، به همین دلیل آن ها در طول عمر خود به یک یا دو نوشیدنی ثابت پایبند هستند و لذت نوشیدن یا خوردن چیزهای جدید را از دست می دهند، بنابراین پیشنهاد می شود که با شناخت ذائقه و ویژگی های خود نوشیدنی مورد علاقه تان را انتخاب کنید. برای این منظور می توانید با امتحان کردن نوشیدنی های جدید و شناخت فرق کاپوچینو با اسپرسو و سایر نوشیدنی ها طعم مورد پسند خود را بیابید. شما می توانید اسپرسو و کاپوچینو مورد علاقه خود را از فروشگاه قهوه پخش بخرید. فروشگاه ما یکی از بهترین فوشگاه های عرضه کننده اسپرسو، قهوه، کاپوچینو و... با کیفیت بالا است.

نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 10صبح تا 19عصر 09134269864