با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

چگونه تپش قلب ناشی از قهوه را از بین ببریم

استفاده از کافئین در دوزهای بالا می‌تواند باعث تپش قلب شود و قهوه به دلیل دارا بودن میزان بسیار بالای کافئین در برخی از افراد باعث بروز تپش قلب می شود. قلب انسان به صورت طبیعی در هر دقیقه ۶۰ تا صد بار تپش دارد اما زمانی که از قهوه بیش از اندازه استفاده شود تپش قلب یکی از عوارض جانبی است. اما این تپش قلب چگونه می تواند از بین برود؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم. با قهوه پخش همراه باشید.

چگونه تپش قلب ناشی از قهوه را از بین ببریم

5 روش درمان تپش قلب بعد از خوردن قهوه

تپش قلب بعد از خوردن قهوه، حالت آزاردهنده ای را برای برخی افراد به وجود می آورد. اما با راهکارهای ساده می توان این حالت را به طور کامل از بین برد. برخی از راهکارها و روش های موثر برای درمان تپش قلب بعد از خوردن قهوه شامل موارد زیر می شود:


مقدار زیادی آب بنوشید.

  اگر بعد از خوردن قهوه دچار تپش قلب شدید استفاده از مقدار زیاد آب می تواند یکی از راه حل های رفع تپش قلب باشد. افرادی که تپش قلب سریع را تجربه می‌کنند می‌توانند بعد از نوشیدن قهوه میزان زیادی آب بنوشند تا کافئین موجود در بدن آنها کاهش پیدا کند.  
استفاده از آب بعد از قهوه باید به گونه‌ای باشد که اگر یک فنجان قهوه نوشیده شد، در حدود ۵ تا ۱۰ فنجان آب نوشیده شود تا کافئین قهوه از بدن خارج شود.

نفس های عمیق بکشید.


یکی از مهمترین دلایل افزایش ضربان قلب بعد از خوردن قهوه این است که با خوردن میزان زیاد کافئین تنفس افزایش پیدا می کند.
در این گونه موارد یکی از مهمترین و بهترین راه حل ها این است که نفس عمیق بکشید تا تنفس کم کم کاهش پیدا کند و همین موضوع باعث می‌شود ضربان قلب به مرور زمان کمتر شود.
برای نفس عمیق کشیدن سعی کنید در حدود ۱۰ ثانیه برای فرو دادن نفس زمان بگذارید و برای بازدم نیز حدود ۱۰ ثانیه زمان صرف کنید. اگر به دلیل بالا بودن کافئین موجود در خون تان نمی توانید نفس عمیق بکشید در ابتدا از بازه زمانی کوتاه تر شروع کنید و سپس مدت زمان کشیدن نفس عمیق را بیشتر کنید.

نفس های عمیق بکشید.

قدم بزنید. 


کافئین باعث می شود انرژی شما افزایش زیادی پیدا کند و تنفس شما تا حدود زیادی تندتر شود. اگر بعد از استفاده از کافئین قدم بزنید و پیاده‌روی داشته باشید می‌توانید انرژی موجود در کافئین را به صورت کامل بسوزانید و تا حدود زیادی ضربان قلب را منظم تر کنید.
پیاده روی به منظور کاهش ضربان قلب باید حتما آرام باشد. به هیچ عنوان قدم زدن تند و یا دویدن را انجام ندهید زیرا نه تنها باعث کاهش ضربان قلب نمی‌شود بلکه می‌تواند آن را تشدید کند.
در برخی از موارد به جای پیاده روی کردن می توانید از دوچرخه استفاده کنید. در این گونه موارد باید آرام رکاب بزنید و روی دوچرخه، نفس عمیق بکشید.


اجازه دهید زمان بگذرد.


یکی از بهترین و پیش پا افتاده ترین روش هایی که برای کاهش ضربان قلب بعد از خوردن قهوه می توانید انجام دهید این است که اجازه دهید در حدود ۴ تا ۶ ساعت زمان بگذرد.
می‌توانید این زمان را با فعالیت‌های آرام مانند خوابیدن و یا قدم زدن بگذرانید و مطمئن باشید که ضربان قلب شما بعد از گذشت مدت زمان حداکثری ۶ ساعت کاملا منظم می شود.
یکی از شروط مهمی که باید در این زمینه به آن توجه نمایید این است که در مدت زمانی که منتظرید تپش قلب شما کمتر شود، دیگر از مواد کافئین دار مانند قهوه، شکلات تلخ، چای وغیره استفاده نکنید.

 اجازه دهید زمان بگذرد.


از گیاه زالزالک استفاده کنید.


گیاه زالزالک یکی از گیاه هایی است که با استفاده از آن به صورت منظم می توان ضربان قلب را کاهش داد و تپش قلب را درمان نمود. به صورت کلی به افرادی که از تپش قلب بالا رنج می‌برند توصیه می شود که از زالزالک استفاده کنند تا ضربان قلب آنها تنظیم شود.
برای استفاده از زالزالک باید حدود دو قاشق چای خوری زالزالک خشک را در یک فنجان آب بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه آن را در مکانی قرار دهید تا به خوبی دم بکشد، سپس آن را استفاده کنید.
مشاهدات تجربی نشان داده است که بعد از گذشته ۳۰ دقیقه از مصرف دمنوش زالزالک، تپش قلب بهبود پیدا می کند و ضربان قلب مانند گذشته می شود.
در پایان باید گفت: با استفاده از روش های درمان تپش قلب بعد از خوردن قهوه می توان این عارضه را به راحتی درمان کرد و از خوردن قهوه، لذت برد.

 

نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 10صبح تا 19عصر 09134269864