با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

قهوه اسپرسو برای چه کسانی مضر است

قهوه اسپرسو به صورت کلی برای افراد معمولی هیچگونه ضرری ندارد ولی برای برخی از افراد بهتر است در اندازه های محدود تر مورد استفاده قرار بگیرد، اما همین قهوه بی ضرر و پرخاصیت برای برخی از افراد کاملا ممنوع است. در صورتی که شما بیمار هستید و داروی خاصی مصرف می کنید باید حتما رژیم غذایی و مواد دریافتی خود از جمله کافئین را تحت نظر پزشک متخصص خود تنظیم کنید. قهوه نیز از این رژیم غذایی مستثنا نیست و باید تحت نظر پزشک متخصص آن را مصرف کنید. ما در ادامه این مقاله در مورد بیماری هایی که منع مصرف قهوه اسپرسو دارند، بیشتر صحبت کرده ایم تا اگر شما نیز جزو این افراد هستید بدانید که نباید این نوشیدنی پر کافئین را در برنامه غذایی خود داشته باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد با قهوه پخش همراه باشید.

قهوه اسپرسو برای چه کسانی مضر است

قهوه برای چه کسانی مضر هست

برخی از افراد که دارای مشکلات جسمی و روحی خاص هستند، باید در مصرف قهوه احتیاط کنند، به عنوان مثال مادران باردار و مادران شیرده جزو افرادی هستند که حتما باید مصرف قهوه روزانه خود را محدود تر از دوران پیش از بارداری و شیردهی نمایند، زیرا مصرف قهوه هم باعث اختلالات در نوزاد و جنین می ‌شود و هم ممکن است باعث سقط، زایمان زودرس، وزن کم نوزاد و همچنین کمبود آب بدن مادر شود. علاوه بر آن برخی از بیماران نیز باید در مصرف قهوه احتیاط کنند. بسیاری از بیماری‌ های روانی که داروهای روانپزشکی مصرف می کنند نیز در زمینه مصرف کافئین به خصوص مصرف اسپرسو محدودیت دارند. برخی از داروهای روان درمانی که برای درمان بیماری دوقطبی و افسردگی مورد استفاده قرار می گیرند. اصلا با قهوه سازگاری ندارند و ممکن است عوارض بیماری را در فرد بسیار بدتر نمایند.

قهوه برای چه کسانی مضر هست

چه بیمارانی نباید قهوه بخورند

در کل بیمارانی که دچار اختلالات اضطرابی، اختلالات دوقطبی، اختلالات خونریزی، بیماری های حاد قلبی، فشار خون خیلی بالا، دیابت، اسهال، صرع، گلوکوم، سندرم روده تحریک پذیرو پوکی شدید استخوان هستند باید قهوه را حتما تحت نظر پزشک متخصص خود و با اجازه او مصرف کنند، زیرا مصرف قهوه به خصوص قهوه روبوستا که کافئین بالایی دارد ممکن است برای این افراد بسیار خطر آفرین باشد و علائم بیماری آن ها را تشدید کند. یک مثال واضح که در این باره بیان کردیم مربوط به بیماران دو قطبی تحت درمان است که با مصرف قهوه علائم بیماری آن ها بسیار تشدید خواهد شد. گروه دیگری که باید در مصرف قهوه کمی احتیاط کنند کسانی هستند که مکمل های ویتامین D دریافت می کنند. این افراد چون در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند باید مصرف کافئین را محدودتر کنند تا ویتامین D بدن آن ها جذب شود.

چه بیمارانی نباید قهوه بخورند

این افراد هرگز نباید قهوه بخورند

افردی که مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر هستند به شدت در معرض ابتلا به اسهال قرار دارند، بنابراین باید مصرف مواد غذایی که باعث بروز اسهال می شود را تا حد امکان کم کنند. قهوه نیز چنین خاصیتی دارد و فعالیت روده ها را منظم می کند، به همین جهت نیز ممکن است در افراد مبتلا به روده تحریک پذیر باعث اسهال شود و توصیه می شود این افراد قبل از مصرف قهوه با پزشک معالج خود مشورت نمایند. افرادی که به مثانه پیش فعال مبتلا هستند نیز تا حدودی در مصرف قهوه محدودیت دارند. همانطور که در مطالب فوق نیز به کرات بیان کرده ایم قهوه باعث افزایش حجم ادرار و حجم آب خارج شده از بدن می شود و این مسئله در کسانی که مثانه پیش فعال دارند با شدت بیشتری و به صورت آزار دهنده اتفاق خواهد افتاد. مادران باردار به خصوص در ماه های اولیه بارداری و به خصوص کسانی که سابقه سقط دارند باید حتما از خوردن کافئین و قهوه اجتناب کنند، زیرا خطر سقط در این مادران بسیار بالا بوده و ممکن است با رسیدن کافئین زیاد به بدن سقط جنین اتفاق بیفتد. اگرچه که بهتر است در تمام ماه های بارداری مصرف قهوه محدودتر شود، اما مصرف آن برای ماه های اول در مادرانی که سابقه سقط دارند توسط پزشکان ممنوع شده است. بنابراین اگر شما نمی‌دانید که مادر آسیب پذیری هستید یا خیر، بهتر است در ماه های اول از نوشیدن قهوه همانند خوردن زعفران امتناع کنید تا سلامت جنین داخل شکمتان به خطر نیفتد. در ماه های آخر بارداری نیز حداکثر روزانه یک فنجان کوچک قهوه میل کنید و از مصرف بیشتر آن خودداری نمایید، زیرا امکان دارد نوزاد شما با وزن کم به دنیا بیاید.

نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 10صبح تا 19عصر 09134269864