با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

ناک باکس قهوه چیست

برای عصاره گیری از پودر قهوه، از دستگاه قهوه ساز استفاده می شود پس از اینکه از دانه های قهوه عصاره گیری می شود، تفاله های دانه های قهوه باید از پرتافیلتر که در آن جمع شده اند، خالی شوند، تفاله های قهوه دارای خاصیت هستند که در ادامه به آن ها می پردازیم. این کار علاوه بر حفظ تمیزی اطراف دستگاه، تفاله های قهوه را حفظ می کند. این فرآیند توسط ناک باکس قهوه صورت می گیرد. در واقع ناک باکس قهوه دستگاه قهوه ساز را تکمیل می کند. ناک باکس قهوه ظرفی به شکل سطل است، ناک باکس قهوه دارای یک میله مقاوم است که میانه آن قرار داده شده است، اطراف این میله با لاستیک پوشانده شده است، زیرا ضربات بسیاری به این میله وارد می شود، بنابراین باید مقاومت بیشتر و بهتری داشته باشد. برای تخلیه تفاله قهوه، فیلتر پر شده از تفاله را به میله وسط ناک باکس کوبیده تا کل تفاله های قهوه از فیلتر به ناک باکس ریخته شود. ناک باکس قهوه از بدنه مقاوم و محکمی تشکیل شده است و این محصول در اجناس متفاوت همچون پلاستیکی و استیل ضد زنگ قابل تهیه است. ناک باکس دارای دسته نرمی است که از صدمه زدن به پرتافیلتر جلوگیری می کند. مخزن برخی از ناک باکس ها را می توان در ماشین ظرف شویی هم شست، زیرا مخزن جداشونده دارند. ناک باکس انواع مختلفی از لحاظ رنگ و ابعاد دارد که در ادامه این مطلب از قهوه پخش به بررسی آن ها می پردازیم.

ناک باکس قهوه چیست

با ناک باکس قهوه آشنا شوید

همانطور که گفته شد ناک باکس قهوه وسیله ای است که پس از عصاره گیری از قهوه، تفاله های قهوه در آن ریخته می شوند. این کار به منظور تمیز ماندن اطراف دستگاه قهوه ساز و حفظ نخاله های قهوه صورت می گیرد. ناک باکس قهوه از لحاظ شکل ظاهری, جنس بدنه, سایز و رنگ بدنه انواع مختلفی دارد.

  1. ناک باکس پلاستیکی: در ساختار ناک باکس پلاستیکی، پلاستیک مقاوم و محکمی به کار گرفته شده است. ناک باکس پلاستیکی وزن ناچیزی دارد و سبک است و این باعث استفاده آسان از آن شده است، همچنین باعث شده است که قیمت مناسبی داشته باشد و به همین خاطر طرفداران زیادی دارد. این نوع ناک باکس بیشتر در روزمرگی ها به کار می رود. برخی از این ناک باکس های پلاستیکی از کشور چین وارد می شوند.
  2. ناک باکس استیل: ناک باکس استیل به نسبت ناک باکس پلاستیکی مقاومت بالاتری دارد، زیرا در ساختار آن از آلیاژ مقاوم استفاده شده است و همین ویژگی باعث تمایز آن از ناک باکس های پلاستیکی شده است. میله ناک باکس استیلی قابلیت انعطاف پذیری دارد، بنابراین می توان آن را به راحتی از ناک باکس جدا کرد. البته نا گفته نماند که این نوع ناک باکس ظاهری شیک و مدرن دارد و به همین خاطر مورد توجه اکثر باریستا ها قرار گرفته است.
  3. ناک باکس کشویی: حالت این گونه ناک باکس شبیه به جعبه است و همین حالت باعث منحصر به فرد شناخته شدن این گونه ناک باکس شده است. مخزن این نوع ناک باکس بزرگ است، بنابراین با تهیه این نوع ناک باکس لازم نیست در روز چندین بار تفاله های قهوه را از مخزن خالی کرد، در اصل بعد از این که کاملا کارتان با ناک باکس تمام شد، می توانید تمام تفاله های جمع شده در مخزن را به طور یکجا خالی کنید. ناک باکس کشویی زیر دستگاه اسپرسوساز قرار داده می شود، به دلیل کشویی بودن این مدل ناک باکس استفاده از آن بسیار راحت است، به طوری که با هربار پر شدن ناک باکس کافی است کشوی آن را بیرون کشیده و تفاله قهوه را تخلیه کرد. قیمت این نوع ناک باکس زیاد است، بنابراین اکثرا در کافی شاپ ها، هتل ها و بارها از آن استفاده می کنند.

با ناک باکس قهوه آشنا شوید

کاربرد ناک باکس قهوه

همانطور که گفته شد، ناک باکس محل ذخیره و جمع آوری تفاله های قهوه پس از عصاره گیری از آن ها است. اگر در کافی شاپ ها و هتل ها از ناک باکس استفاده نشود، بوی بد تفاله های قهوه در محیط پخش می شود، در صورت نبودن ناک باکس اکثرا تفاله های قهوه در سینی یا ظرفی خالی می شوند و حتی اگر در این کار دقت لازم را به کارگیرند، در هرصورت پرتافیلتر پر شده است و درحین تخلیه پرتافیلتر احتمال ریختن تفاله های قهوه در اطراف دستگاه زیاد می شود، زیرا پرتافیلتر کاملا پر شده و گنجایشی ندارد، که این کار باعث بهم ریختگی محیط می شود. تمیز کردن محیط از نخاله های قهوه بسیار سخت است، علاوه بر این در صورت وجود نداشتن ناک باکس، معمولا تخلیه تفاله های قهوه به وسیله قاشق صورت می گیرد و چون حجم تفاله های قهوه زیاد است همین کار باعث اتلاف وقت می شود در صورتی که یک باریستا باید نهایت سرعت را هنگام کار خود به کار گیرد. حتما تا اینجا از کاربرد ناک باکس قهوه مطلع شدید که برای جلوگیری از پخش بوی بد تفاله های قهوه، حفظ تمیزی اطراف دستگاه قهوه ساز و همچنین صرفه جویی در وقت و... مورد استفاده باریستاها و حتی مصارف خانگی قرار می گیرد، علاوه بر این ها در صورت نبودن ناک باکس مجبوریم تفاله های قهوه را در سینک ظرفشویی تخلیه کنیم و این موضوع به مرور باعث گرفتگی لوله های آب و فاضلاب می شود و هزینه بردار است. وقتی ناک باکس نباشد باز مجبوریم پرتافیلتر پر شده از تفاله های قهوه را به منظور تخلیه به سطل زباله یا سینک ظرفشویی با فشار بکوبیم و این کار به مرور زمان باعث فرورفتگی پرتافیلتر می شود، بنابراین علاوه بر کاربردهای ناک باکس که در بالا به آن ها اشاره کردیم، استفاده از ناک باکس قهوه، باعث سالم ماندن پرتافیلتر می شود و از خسارت احتمالی به لوله های آب و فاضلاب جلوگیری می کند. نکته قابل توجه و جالب در کاربرد ناک باکس این است که تفاله های قهوه را جمع آوری می کند و می توانید این تفاله ها را به عنوان کود شیمیایی برای گیاهان استفاده کنید. شاید دانستن این نکته برایتان جالب باشد که از نخاله های قهوه به عنوان اسکراب پوست هم استفاده می شود و این باعث افزایش جریان خون در پوست شما می شود. اگر قصد خرید ناک باکس قهوه را دارید، شما می توانید بهترین لوازم جانبی قهوه را از فروشگاه قهوه پخش با مناسب ترین قیمت بخرید.

نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 10صبح تا 19عصر 09134269864