با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

علت کف نکردن شیر در فرنچ پرس

یکی از روش هایی که از آن برای فوم گیری شیر استفاده می شود، استفاده از دستگاه فرنچ پرس است. از دلایل مهمی که باعث می شود شیر در این دستگاه کف نکند کیفیت شیر مورد استفاده است. در واقع حدود سی درصد از کیفیت فوم شیر به خاطر دستگاه و هفتاد درصد بسته به کیفیت شیر مورد استفاده است. دلیل اصلی کف کردن شیر به دلیل پروتئین هایی است که در ساختار آن وجود دارند. با حرکت دادن پیستون فرنچ پرس حباب های هوا به درون شیر تزریق می شوند. برای این که با استفاده از فرنچ پرس، شیر به طور مناسبی کف کند باید نکاتی را درنظر داشته باشد، به طور مثال شیر تهیه شده در تابستان و زمستان از نظر میزان پروتئین با هم تفاوت دارند و به دلیل تغذیه گاوهای شیرده، میزان پروتئین شیر های تهیه شده در زمستان دارای پروئین بیشتری است. برخی از شیر ها نیز توسط کارخانه های سازنده با استفاده از فرآیند هایی مانند میکرو فیلتراسیون و یا فیلتراسیون فوق العاده، مقدار پروتئین در شیر را بیشتر می کنند که این موضوع باعث کف کردن بیشتر آن می شود. در این مطلب از قهوه پخش روش هایی برای فوم گیری و کف کردن مناسب شیر را بیان می کنیم.

علت کف نکردن شیر در فرنچ پرس

نکاتی برای فوم گیری شیر در فرنچ پرس

دمای فوم گیری شیر در فرنچ پرس بسیار مهم است. معمولا مناسب ترین دما برای این کار بین 60 تا 70 درجه سانتی گراد است. اگر دمای شیر از این میزان کمتر باشد بر روی آن حباب های بزرگ و کف بی ثبات تشکیل می شود. میزان چربی شیر تاثیر مستقیمی در فوم گیری آن توسط فرنج پرس دارد. بهتر است از شیری استفاده کنید که میزان چربی آن نه زیاد باشد نه کم. معمولا شیر هایی با میزان 2% چربی بهترین گزینه برای فوم گیری هستند. اگر قصد تهیه لاته را دارید بهتر است که شیر حباب های کوچک تر داشته بشد و برای تهیه کاپوچینو یا ماکیاتو به حباب های بیشتری نیاز است و شیر باید غلیظ تر باشد، به همین دلیل برای تهیه آن با استفاده از فرنچ پرس به زمان بیشتری نیاز است. فوم گیری شیر به منظور نفوذ هوا به درون بافت شیر است، به گونه ای که ذرات پروتئین آن محاصره شوند. با فوم گیری مناسب با استفاده از فرنچ پرس بافت شیر قوام پیدا می کند و کف می کند و همین موضوع باعث می شود که مزه شیر شیرین تر باشد. روش های متفاوتی برای فوم دار کردن شیر وجود دارد، به طور مثال در کافی شاپ ها فوم شیر را با استفاده از تجهیزات و دستگاه های مخصوصی می گیرند و مورد استفاده قرار می دهند. برای مصارف خانگی و زمانی که قصد دارید در منزل یک فنجان لاته یا هر نوع نوشیدنی بر پایه قهوه که به فوم شیر نیاز دارد را میل کنید، می توانید به روش های ساده تری فوم شیر را تهیه کنید. استفاده از فرنچ پرس یکی از این روش ها است.

نکاتی برای فوم گیری شیر در فرنچ پرس

روشهای تهیه فوم یا کف شیر با فرنچ پرس

استفاده از فرنچ پرس برای فوم گیری یکی از روش های معمولی و بسیار پرکاربرد در خانه است. در این روش با استفاده از یک فرنچ پرس ساده می توانید شیر فوم دار را به راحتی تهیه کنید و در نوشیدنی های خود مورد استفاده قرار دهید. بسیار از نوشیدنی های بر پایه قهوه مانند کاپوچینو، لاته و ... در ترکیب خود دارای شیر و فوم شیر هستند. دقت کنید که فوم شیر دارای ساختاری کاملا متفاوت با شیر است. همانطور که بیان شد با فوم دار کردن شیر می توان مزه شیرینی آن را بیشتر احساس کرد، هم چنین استفاده از فوم شیر در این نوع نوشیدنی ها ظاهر آن ها را نیز زیبا تر می کند. در فوم گیری شیر با استفاده از فرنچ پرس ابتدا باید شیر گرم را درون آن بریزید. دمای شیر باید حدود 70 درجه سانتی گراد و یا کمی قبل از جوشیدن آن باشد. بعد از این که شیر را درون فرنچ پرس ریختید با فشار ثابت پیستون آن را بالا و پایین کنید. دقت کنید که حباب های تشکیل شده باید به کف شبیه باشند. برای فوم گیری از شیر لازم نیست که پیستون را تا انتها در شیر فرو ببرید. زمانی که حباب های تشکیل شده شروع به محوشدن کردند می توانید اندکی پیستون را بیشتر درون شیر فرو ببرید. دقت داشته باشید که فرنچ پرس را از شیر پرنکنید، چراکه باید فضای اضافی برای فوم کردن شیر وجود داشته باشد. پس از این کار اهرم فرنچ پرس را به تعداد بالا به صورت سریع بالا و پایین کنید. اهرم فرنچ پرس دارای یک صافی است وهدف از بالا و پایین کردن این اهرم عبور صافی از شیر است. با این روش فوم مناسبی در شیر ایجاد می شود.

نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 10صبح تا 19عصر 09134269864