با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

طرز تهیه لاته با فرنچ پرس

لاته نوعی نوشیدنی گرم است که از ترکیب شیر، اسپرسو و فوم شیر درست می شود. مقدار فوم شیر به کار رفته برای آماده سازی لاته یا لته بسیار کم است و مثل دیگر نوشیدنی های فوم دار، لایه ای از فوم بر روی لاته در نظر گرفته نمی شود. این نوشیدنی محبوب ایتالیایی سبک ترین نوع قهوه ای است که در کافی شاپ ها سرو می شود. بافت نرم در کنار غلظت بالا و همچنین رایحه خوش لاته موجب شده است که این نوشیدنی تبدیل به یکی از پرطرفدارترین اسپرسوهای این روزها شود. البته زیبایی منحصر به فرد لاته ها نیز قطعاً در این زمینه تاثیر گذار بوده است.
به طور معمول علاقه مندان به لاته این تصور را دارند که تهیه این نوشیدنی در منزل اگر غیر ممکن نباشد حتماً کار بسیار سخت و دشواری خواهد بود. این طرز فکر تا زمانی صحیح است که از ابزار مناسب برای تهیه آن آگاه نباشید. شاید جالب باشد که بدانید می توان با استفاده از یک لیوان فرنچ پرس به راحتی لاته ای خوش طعم و با کیفیت را در منزل آماده کرد.

فرنچ پرس چیست؟

فرنچ پرس چیست؟

فرنچ پرس در حقیقت یک لیوان مخصوص است که مخزن، بدنه و اهرم دارد و برای دم کردن انواع قهوه مخصوصاً قهوه فرانسه از آن استفاده می شود. همچنین کاربرد دیگری که برای این دستگاه عنوان می شود، تهیه فوم شیر است؛ همان چیزی که برای درست کردن لاته به آن نیاز داریم. با استفاده از دستگاه فرنچ پرس می توان در بازه زمانی کوتاهی کف شیر درست کرد. در نتیجه تمام افراد، چه کسانی که مشغله زیادی دارند و چه افرادی که محدودیتی در صرف زمان خود ندارند، می توانند یک تجربه خوب و لذت بخش از کار کردن با این دستگاه داشته باشند. سرو یک لاته خوشمزه و چشم نواز در میهمانی ها و دورهمی ها می تواند لحظات خوشی را در خاطره ها به ثبت برساند.

مراحل تهیه لاته با فرنچ پرس

اگر شما هم دوست دارید که خودتان لاته درست کنید باید بگوییم برای تهیه این نوشیدنی با استفاده از دستگاه فرنچ پرس نه به مهارت خاصی نیاز است و نه زمان زیادی صرف آماده سازی نوشیدنی می شود. کافی است یک دستگاه فرنچ پرس با کیفیت در اختیار داشته باشید و با روش استفاده از آن نیز آشنا باشید. اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید با ما همراه شوید تا از تمام نکات و ریزه کاری های تهیه لاته با فرنچ پرس مطلع شوید.

مراحل تهیه لاته با فرنچ پرس
برای تهیه لاته باید ابتدا اسپرسو مورد نیاز را آماده کرد که این مرحله نیاز به توضیح خاصی ندارد و همه افرادی که به این نوشیدنی علاقه دارند حتماً می توانند به سادگی این کار را انجام دهند. سخت ترین کار در تهیه لاته، عمل آوری فوم شیر است. یعنی باید هوا را داخل شیر وارد کرده و با ایجاد تغییرات، فوم و یا کفی از آن به دست آورد که این کار با دست خالی سخت است و بدون تجربه انجام این کار بعید به نظر می رسد. لذا افراد مبتدی بهتر است برای درست کردن فوم از فرنچ پرس استفاده کنند. به این شکل که ابتدا شیر را به نقطه جوش رسانده و ظرف را تا نیمه از آن پر کنند. سپس با حرکت دادن عمودی اهرم دستگاه فرنچ پرس، موجب نفوذ هوا در شیر و تبدیل شدن آن به فوم شوند.
مابقی شیر جوشیده شده به اسپرسو اضافه می شود و مقدار اندکی فوم نیز به آن افزوده می گردد. در صورت داشتن ذوق هنری و کمی تمرین و تکرار می توان طرح های مخصوصی که معمولاً باریستاهای کارکشته بر روی لاته درست می کنند را نیز درست کرد. البته قالب های آماده ای نیز برای این کار وجود دارد که می توان در صورت تمایل از آنها نیز استفاده کرد تا لاته ای با ظاهری فریبنده و طعمی بی نظیر آماده کرد. اگر بخواهیم مراحل تهیه لاته را به صورت گام به گام ارائه کنیم به این شرح خواهد بود:

  1. آماده سازی اسپرسو
  2. رساندن شیر به نقطه جوش
  3. اضافه کردن بخش اصلی شیر جوشیده شده به اسپرسو
  4. عمل آوری مابقی شیر در فرنچ پرس و درست کردن فوم
  5. اضافه کردن فوم به نوشیدنی آماده شده قبلی
  6. تزئین سطح لاته

در این مقاله به معرفی فرنچ پرس و طرز تهیه لاته به وسیله آن پرداختیم. برای تهیه انواع قهوه، و همچنین لوازم مرتبط با قهوه، می توانید به وبسایت قهوه پخش، تولیدکننده و عرضه کننده انواع قهوه و لوازم جانبی آن، مراجعه کنید و از تنوع محصولات و کیفیت بالای آن‌ ها، لذت ببرید.

نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 10صبح تا 19عصر 09134269864