با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

قیمت هر کیلو قهوه عربیکا

به بازارهای قهوه که مراجعه می‌کنیم، با کوهی از انواع مختلف قهوه با قیمت‌های مختلف رو به رو می‌شویم که نمی‌دانیم کدام یک مناسب ماست. قهوه‌های عربیکا از جمله انواع قهوه هستند که خرید آن‌ها می‌تواند شما را به آنچه می‌خواهید برساند. اما این محصول در بازار قیمت‌های متفاوتی دارد که در ادامه قصد داریم عوامل موثر بر قیمت این محصول را بررسی کنیم.

قهوه عربیکا و عوامل مؤثر بر قیمت آن

قهوه عربیکا و عوامل مؤثر بر قیمت آن

شاید باور نکنید اما بیش از ۶۰ درصد قهوه مصرفی دنیا، قهوه عربیکا است. قیمت این محصول نیز وابسته به موارد مختلفی است که مهم‌ترین آن‌ها، کشور و برندی است که این محصول را به دنیا ارائه می‌کند.
برخی از کشورها به ارائه قهوه‌های با کیفیت یا با طعم‌های خاص شهرت دارند. نبض بازار قهوه در این کشورها قوت می‌گیرد. از این رو این تجار آن کشور‌ها هستند که تعیین کننده اصلی قیمت قهوه در سطح جهانی به شمار می‌روند.
با این حال برخی از برندها هم هستند که قهوه را به شکل‌های دیگر ارائه می‌کنند. فرآوری قهوه موجب می‌شود هزینه‌های آن افزایش پیدا کند. با این حال با در نظر گرفتن تجهیزاتی که برای فرآوری قهوه به صورت‌های دیگر نیاز است، این هزینه برای مصرف کننده نهایی مقرون به صرفه به نظر می‌رسد.
یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت قهوه عربیکا، شرایط کشت است. آب و هوا و خاکی که قهوه در آن کشت می‌شود، تاثیر به سزایی روی کیفیت و در نهایت قیمت این محصول دارد.
مهم‌ترین تفاوتی که قهوه عربیکا با سایر دانه‌های قهوه دارد، میزان رست قهوه است. فرآیند رست یکی از مهم‌ترین فرآیندهایی است که برای رسیدن قهوه به دست مصرف کننده نهایی انجام می‌گیرد.

قهوه عربیکا و عوامل مؤثر بر قیمت آن
تشخیص یک رست خوب کمی سخت است. اما اگر دانه‌های قهوه را به جای پودر قهوه خریداری می‌کنید، باید بدانید هرچه دانه‌ها براق‌تر و روغنی‌تر باشند، عربیکای بهتری در اختیار دارید. روغن بیشتر به معنی رست بیشتری است که قهوه تجربه کرده است.
با این حال اگر قهوه را به صورت پودری خریداری می‌کنید؛ باید به چسبناک بودن پودر توجه داشته باشید. این چسبناک بودن نتیجه وجود همان روغنی است که با رست بیشتر قهوه عربیکا به دست می‌آید. به یاد داشته باشید هرچه رست بیشتر باشد، قیمت نیز بیشتر خواهد بود.
دانه‌های قهوه برای اینکه آماده فروش شوند، به طور معمول آسیاب می‌شوند. همین فرآیند آسیاب شدن یکی از مهم‌ترین عواملی است که روی کیفیت و قیمت نهایی محصول تاثیر می‌گذارد.
بسیاری از متقلبان در بازار، به قهوه‌های اصل مواد افزودنی اضافه می‌کنند. این مواد شیمیایی بوده و معایب بسیاری دارند. از این رو توصیه قهوه پخش به همه شما این است که از فروشگاه‌های معتبر قهوه عربیکای موردنیاز خود را بخرید. قهوه‌های ارزان قیمت و در بسیاری از موارد بد طعم، دارای مقادیر زیادی مواد شیمیایی هستند.
به طور کلی توصیه قهوه پخش برای کافه داران و ربوستا‌ها این است که قهوه را به صورت دانه خریداری و با استفاده از آسیاب قهوه از آن استفاده کنند. با این کار ساده‌تر می‌توانند از کیفیت قهوه خریداری شده اطمینان پیدا کنند.
در تمام کشور‌های دنیا خرید عمده، هزینه کمتری به دنبال دارد. خرید عمده قهوه از یک فروشگاه قابل اعتماد و با قیمت مناسب یکی از سخت‌ترین کارهای کافه داری به شمار می‌رود.
از این رو به ربوستا‌ها توصیه می‌شود قهوه را به صورت عمده و در ابعاد مناسب با بسته بندی معمولی خریداری کنند. از سوی دیگر به منظور سادگی مصرف، به مصرف کنندگان خانگی توصیه می‌شود از قهوه‌های با بسته بندی شیک استفاده کنند.
برند و کشوری که قهوه را تولید کرده است، آخرین نکته‌‌ای است که در این قسمت به آن اشاره می‌کنیم. کشور‌های مختلف قهوه‌هایی با طعم‌های مخلتف تولید می‌کنند. اما مشهور‌ترین قهوه عربیکا، در کشور ویتنام تولید می‌شود. از دیگر تولید کنندگان قهوه عربیکا می‌توان به ایتالیا، کلمبیا، اتیوپی و برزیل اشاره کرد.

قیمت قهوه عربیکا برای لاغری

قیمت قهوه عربیکا برای لاغری

بسیاری قهوه مصرف می‌کنند تا لاغر شوند. این در حالی است که قهوه به تنهایی شما را به وزن دلخواه نمی‌رساند. این ماده تنها اشتها را کاهش داده و سوخت و سازهای بدن را بیشتر می‌کند. بنابراین تنها زمانی کارساز است که در کنار ورزش قرار بگیرد.
به طور کلی پودرهای قهوه امروزی از دو نوع عربیکا و روبوستا تشکیل شده اند. قهوه‌‌ای برای لاغری مفید است که کافئین بیشتری داشته باشد. یعنی بهتر است قهوه‌‌ای خریداری کنید که روبوستای بیشتری داشته باشد.
به یاد داشته باشید که فرآیند‌های مختلفی که روی قهوه انجام می‌شود نیز روی میزان کافئین قهوه تاثیر گذار هستند. برای مثال هرچه میزان رست قهوه بهتر و بیشتر باشد، کافئین بیشتری خواهید داشت. از این رو خاصیت لاغر کننده‌تری به قهوه می دهد.
به طور کلی قیمت قهوه لاغری به دلیل تبلیغات گسترده‌‌ای که روی آن انجام گرفته است، کمی بالاتر از حالت معمول است. اما مگر این نکات می‌تواند عاشقان قهوه را از رسیدن به دو خواسته همیشگی (لاغری و داشتن یک فنجان قهوه عالی) منع کند؟ اینجاست که به آن‌ها توصیه می‌کنیم به قهوه پخش سر بزنند!
قهوه پخش یکی از فروشگاه‌های فعال در زمینه قهوه و تجهیزات آن است که به ارائه محصولات با کیفیت شهرت دارد. از موکاپات گرفته تا اسپرسو ساز، از قهوه عربیکا و روبوستا گرفته تا اسپرسو و قهوه‌های فوری را می‌توان در این فروشگاه خریداری کرد. اگر شما هم از محصولات این مجموعه خرید کرده‌‌اید، خوب است تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 10صبح تا 19عصر 09134269864