با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

طرز تهیه شیر نسکافه با فرنچ پرس

برای درست کردن نسکافه، این نوشیدنی خوش طعم و پر طرفدار، می توان از پودرهای فوری استفاده کرد و یا اینکه با بکارگیری از دستگاه های مخصوص فرآیند آماده سازی را به انجام رساند. اما توصیه می شود که این نوشیدنی با فوم شیر سرو شود تا طعم مطلوب آن بیشتر شود. برای تهیه شیر نسکافه می توان از دستگاهی به نام فرنچ پرس استفاده کرد که در عین سادگی کارایی بالایی دارد. روش آماده سازی نسکافه با کف شیر در ادامه توضیح داده خواهد شد، با ما همراه باشید.

مراحل تهیه شیر نسکافه با فرنچ پرس

گفتیم که یکی از لوازمی که برای تهیه قهوه، چای و دمنوش مورد استفاده قرار می گیرد، فرنچ پرس است. مراحل تهیه شیر نسکافه با این دستگاه را می توان به دو بخش آماده سازی خود نسکافه و فوم گرفتن شیر تقسیم بندی کرد. هر یک از مراحلی که ذکر شد، به صورت مستقل انجام می شود و در نهایت فرآورده آماده شده در دو مرحله، با هم ترکیب شده و یک نوشیدنی دلچسب را ایجاد می کند. مراحل تهیه نسکافه به شرح زیر است:

  • مرحله اول: آماده سازی نسکافه
    برای تهیه شیر نسکافه خوش طعم به پودر نسکافه، شکر، آب و شیر احتیاج داریم. ابتدا پودر نسکافه را با توجه به میزان شیر نسکافه مورد نیاز اندازه گیری می کنیم. مقداری آب جوش برای هم دما شدن مخزن فرنچ پرس داخل آن می ریزیم و منتظر می شویم. آب را خالی کرده و پودر نسکافه را به اندازه مشخص داخل فرنچ پرس ریخته و با افزودن شکر و آب جوش، اجازه می دهیم تا نسکافه آماده شود. نکته مهم در این مرحله این است که برای تهیه آب جوش نباید از آب کهنه جوش استفاده کنیم و تنها 30 ثانیه قل زدن آب پس از رسیدن به نقطه جوش کفایت می کند. دقت کنید که آب را به صورت دورانی درون مخزن بریزید. بعد از گذشت سه دقیقه نسکافه آماده است.

مراحل تهیه شیر نسکافه با فرنچ پرس

  • مرحله دوم: فرم دهی به شیر و درست کردن کف شیر
    عمل آوری شیر در منزل و درست کردن کف از آن کار تخصصی است و نیاز به تجربه و مهارت دارد. به همین خاطر اغلب در منازل شیر نسکافه درست نمی شود و مصرف این نوشیدنی تقریبا به کافی شاپ ها محدود شده است. استفاده از فرنچ پرس می تواند رویای درست کردن کف شیر در خانه را برای قهوه دوستان به واقعیت تبدیل کند. طرز کار این دستگاه به نحوی است که هر فرد مبتدی با اندکی صبر و تحمل می تواند فوم شیر درست کند. برای انجام درست این کار ابتدا شیر را به نقطه جوش می رسانیم. سپس به اندازه نصف گنجایش مخزن فرنچ پرس شیر پر کرده و با استفاده از حرکت اهرم سعی در عمل آوری شیر می نماییم. با بالا و پایین شدن اهرم در شیر، هوا در لا به لای آن نفوذ کرده و اجازه خروج پروتئین از ترکیب شیر را نمی دهد. همچنین قند موجود در شیر نیز آزاد شده و شیر شیرین تر از حالت عادی می شود. در نتیجه کم کم شیر قوام پیدا کرده و به حالت دلخواه تبدیل می شود. با اضافه کردن مابقی شیر جوشیده به نسکافه و ریختن کف شیر بر روی آن، شیر نسکافه محبوب و بی نظیر ما آماده خواهد شد. استفاده از این نوشیدنی در میهمانی های عصرانه و جمع های دوستانه می تواند لطف دورهمی را دو چندان نماید.

فواید نسکافه

نسکافه نوشیدنی مدرن و البته مفیدی است که مصرف آن خواص بی نظیری را به همراه دارد. این ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان است و مصرف آن می تواند ضامن سلامت جسم افراد شود. حضور این نوشیدنی در رژیم غذایی با بالا بردن میزان متابولیسم بدن، مانع از بالا رفتن وزن و چاقی می شود. این امر یکی از دلایل محبوبیت این نوشیدنی در میان افرادی است که به تناسب اندام خود اهمیت زیادی می دهند.

فواید نسکافه

بهبود عملکرد مغز و کبد، پیشگیری از بروز دیابت، جلوگیری از ایجاد افسردگی و ... همگی از فواید مصرف نسکافه است. واضح است که تمام موارد ذکر شده، باعث طولانی شدن عمر و به تعویق انداختن پیری و کهولت سن خواهد شد. از این رو با توجه به اینکه آماده سازی شیر نسکافه کار ساده و آسانی است، روز به روز شاهد رشد مصرف این نوشیدنی در کشور هستیم. برای سفارش انواع فرنچ پرس و خرید پودر نسکافه به صورت فله ای یا جزئی به بخش فروش سایت قهوه پخش مراجعه فرمایید.

نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 10صبح تا 19عصر 09134269864