با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

طرز تهیه موکا با فرنچ پرس

موکا یا موکاچینو یکی از نوشیدنی های معروف در تمام کافی شاپ ها است. پایه اصلی این نوشیدنی اسپرسو است که در آن شیر، فوم شیر و سس شکلات نیز وجود دارد. درست کردن موکا با استفاده از ابزار و تجهیزاتی که در کافی شاپ ها وجود دارد به سادگی امکان پذیر است. تهیه موکا در کافی شاپ ها توسط باریستا انجام می شود. بدون شک تهیه انواع نوشیدنی بر پایه قهوه توسط افراد و تجهیزات حرفه ای با کیفیت بالایی انجام می شود. با این حال شما می توانید لذت خوردن یک لیوان موکا را در منزل یا محیط کار خود تجربه کنید.

با استفاده از یک فرنچ پرس می توانید یک لیوان موکای خوشمزه درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. برای تهیه موکا با استفاده از فرنچ پرس به موارد زیر نیاز دارید:

  • دو شات قهوه اسپرسو ( 60 میلی لیتر )
  • فوم شیر یا شیر بخار داده شده : 120 میلی لیتر
  • سس شکلات 30 میلی لیتر ( مقداری شکلات تخته ای را با روش بن ماری آب کرده و یا از نوتلای گرم شده استفاده کنید )

مراحل تهیه موکا با فرنچ پرس

اولین و مهم ترین مرحله درست کردن موکا این است که بتوانید قهوه اسپرسو را آماده کنید. برای این منظور باید ابتدا دانه های قهوه به میزان کافی آسیاب شوند. معمولا برای درست کردن دو شات اسپرسو حدود 40 گرم قهوه نیاز است. قهوه مورد نظر را در موکاپات بریزید و آن را با استفاده از قاشق و یا دست صاف کنید. محفظه آب موکاپات را از آب پر کنید. دقت کنید که این محفظه باید با استفاده از آب سرد و تا قسمتی که زیر سوپاپ فشار است، پر شود.

بخشی که قهوه در آن ریخته شده است را روی محفظه آب قرار داده و به خوبی روی آن را محکم کنید. موکاپات را روی شعله ملایم قرار دهید تا آب درون آن به جوش برسد و از لوله مربوطه به درون محفظه سرریز کند. به محض  اینکه قهوه اسپرسو آماده شد آن را در فنجان بریزید.

مراحل تهیه موکا با فرنچ پرس

همزمان با آماده شدن اسپرسو می توانید فوم شیر را نیز آماده کنید. برای درست کردن فوم شیر باید آن را با استفاده از یک همزن برقی یا باتری خور به گونه ای هم بزنید تا بافت آن لطیف و فوم مانند شود. اگر در حین هم زدن شیر، حباب ایجاد شد، همزن را به مقدار بیشتری در شیر فرو ببرید و هم بزنید. یک روش دیگر برای فوم گیری شیر این است که شیر داغ را درون فرنچ پرس بریزید و چندین بار این دستگاه را پرس کنید تا شیر فوم دار شود. در این مرحله ابتدا مقداری شکلات و یا نوتلای آب شده را کف یک لیوان و یا ماگ بریزید. بعد از آن نوبت به شیر بخار داده شده است. در مرحله آخر اسپرسو را روی آن بریزید تا قهوه موکای شما آماده شود. برای مزه بهتر و زیبایی می توانید مقداری خامه هم زده به همراه شکلات رنده شده را بر روی اسپرسو بریزید و از خوردن آن لذت ببرید.

نکات تهیه موکا با فرنچ پرس

از دستگاه فرنچ پرس در تهیه موکا، برای فوم گیری شیر استفاده می شود. با فوم گیری شیر با استفاده از فرنچ پرس شیر قوام بیشتری پیدا می کند و با خارج شدن لاکتوز آن، شیرینی آن بیشتر احساس می شود. از آن جایی که قهوه اسپرسو دارای تلخی است، ترکیب آن با شیر مزه ملایم و خوشایندی به آن می دهد. برای این منظور شیر باید تا اندکی قبل از جوشیدن و قل خوردن، گرم شود سپس آن را درون فرنچ پرس ریخته و با استفاده از صافی درون آن، عمل فوم گیری را انجام داد. با استفاده از فرنچ پرس نیز می توان قهوه اسپرسو را تهیه کرد اما بهتر است که در صورت نبودن موکاپات این کار را انجام دهید زیرا دستگاه فرنچ پرس برای تهیه قهوه اسپرسو طراحی نشده است.

نکات تهیه موکا با فرنچ پرس

برای تهیه قهوه در فرنچ پرس ابتدا مقداری قهوه را درون دستگاه فرنچ پرس بریزید و آب داغ ( حدود 90 درجه ) را به آن اضافه کنید. درب فرنچ پرس را ببنید و برای سه تا چهار دقیقه با استفاده از پیستون این دستگاه، آب و قهوه را به خوبی با هم مخلوط کنید. در مرحله پایانی پیستون را تا انتها فشار دهید تا آب و عصاره قهوه به خوبی با هم مخلوط شوند. در این مرحله می توانید قهوه اسپرسو را در یک فنجان ریخته و آن را سرو کنید.

برای تهیه انواع فرنچ پرس با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب به بخش فروش سایت قهوه پخش مراجعه فرمایید و یا در بخش سرچ واژه فرنچ پرس را سرچ  کنید.

نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 10صبح تا 19عصر 09134269864