با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

 

کمتر کسی پیدا می شود که به قهوه علاقه مند نباشد. هر کسی می تواند در خانه خود قهوه درست کند اما قطعا درست کردن قهوه تکنیک هایی دارد که آن را به بهترین نوشیدنی دنیا تبدیل کند. داشتن اطلاعات در زمینه قهوه، کشف تکنیک ها، نکات و دستور العمل هایی است که باعث می شود شما در درست کردن قهوه حرفه ای شوید. حتی هر کسی می تواند باریستای خود باشد. برای شروع تنها چیزی که نیاز دارید ابزار درست کردن قهوه، قهوه مرغوب، آب و کمی صبر است. برای درست کردن قهوه نیازمند ابزار دم آوری قهوه هستید. اگر تا کنون خودتان قهوه درست نکرده اید، این سوال برایتان پیش می آید که ابزار دم آوری قهوه چیست؟ در ادامه مطلب به کاربرد این وسیله و راهنمای خرید ابزار دم آوری قهوه می پردازیم.

ابزار قهوه دمی

همانطور که گفتیم شما برای درست کردن قهوه در قدم اول نیازمند یک قهوه عالی و مرغوب هستید. اگر کیفیت قهوه شما پایین باشد، قطعا قهوه شما طعم خوبی نخواهد داشت. در قدم دوم نیازمند وسیله ای هستید که به خوبی قهوه را دم بیاورد. برای این کار حتما باید اقدام به خرید ابزار دم آوری قهوه کنید. ابزار دم آوری قهوه یا قهوه ساز وسیله ای برای دم کردن قهوه است که قهوه توسط آن دم می کشد و آماده نوشیدن می شود.

انواع مختلفی از قهوه سازها وجود دارد که در دو نوع رایج آن از نیروی جاذبه یا فشار برای حرکت آب داغ از طریق تفاله قهوه برای دم کردن استفاده می شود. در این نوع دستگاه‌ها تفاله‌های قهوه در فیلتر کاغذی یا فلزی در داخل یک قیف قرار می‌گیرند که این قیف روی یک قابلمه شیشه‌ای یا سرامیکی نصب می شود.

ابزار قهوه دمی

آب سرد در یک محفظه جداگانه ریخته شده و جوشانده می شود. سپس به داخل قیف هدایت خواهد شد و از قیف به داخل فنجان ریخته می شود. به این نوع دم کردن قهوه اتوماتیک قطره ای نیز می گویند. قهوه سازهایی که از فشار برای عبور آب از تفاله های قهوه استفاده می کنند، اسپرسوساز نامیده می شوند که قهوه اسپرسو درست می کنند. در صورتی که قصد خرید ابزار دم آوری قهوه را دارید، بخش بعدی را از دست ندهید.

ابزار دم آوری قهوه چیست؟

همانطور که گفتیم انواع بسیار زیادی از دستگاه های دم آوری قهوه در بازار موجود است. قبل از خرید ابزار دم آوری قهوه پیشنهاد می دهیم که با هر یک از آن ها به طور کامل آشنا شوید. از انواع دستگاه های قهوه ساز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرنچ پرس

فرنچ پرس نوعی دستگاه قهوه ساز است که در سه مدل شیشه ای، استیل و پلاستیکی در بازار یافت می شود. این دستگاه دارای یک فیلتر است که مایعات از آن داخل و خارج می شوند. از این دستگاه علاوه بر درست کردن قهوه برای دم کردن انواع دمنوش نیز استفاده می کنند.

قهوه ای که این دستگاه آماده می کند قهوه ای غلیظ و سنگین است. اگر جزو افرادی هستید که قهوه با غلظت بالا و تقریبا تلخ میل می کنید، این نوع دستگاه بهترین انتخاب برای شما است.

  • سایفون

دستگاه سایفون قدیمی ترین نوع دستگاه های دم آورنده قهوه محسوب می شود که در شکل ها و اندازه های متفاوتی در دسترس هستند. کارکرد این دستگاه به این صورت است که قهوه در محفظه شیشه ای لوله دار ریخته می شود.

منبع گرمایی مورد نیاز برای دم کشیدن قهوه در زیر محفظه زیرین دستگاه قهوه ساز سایفون کار گذاشته شده است. قهوه ای که دستگاه سایفون به شما تحویل می دهد قهوه ای غنی و خوشمزه خواهد بود.

ابزار دم آوری قهوه چیست؟

  • موکاپات

این ابزار، وسیله ای قدیمی و سنتی برای درست کردن قهوه است. در این روش مخزن دستگاه را به اندازه مورد نیاز از آب پر می کنید و سبد قهوه را روی آن می گذارید. باید حواستان باشد که چه موقع قهوه را روی حرارت بگذارید. اگر خیلی زود قهوه را بردارید مزه خامی می دهد و اصلا دلچسب نیست و اگر دیر آن را بردارید اصطلاحا قهوه خیلی برشته می شود و مزه سوختگی می دهد.

  • دستگاه وی ۶۰

این دستگاه ابزاری ساده برای تهیه قهوه است که بیشتر در قهوه خانه ها و کافی شاپ ها از آن استفاده می شود. این دستگاه نیاز به شعله و حرارت مستقیم ندارد و با آب جوش و قهوه می توانید یک نوشیدنی خوشمزه درست کنید. دستگاه وی 60 بسیار ساده است و به راحتی قابل استفاده خواهد بود. همچنین به علت حجم کمی که دارد به راحتی می توانید آن را با خود حمل کنید و در مسافرت نیز قهوه نوش جان کنید.

برای خوشمزه تر شدن قهوه پیشنهاد می دهیم دانه های قهوه را همان موقع که می خواهید درست کنید، آسیاب نمایید تا عطر قهوه باقی بماند. همچنین در نظر داشته باشید که قبل از خرید ابزار دم آوری قهوه از کارایی آن کاملا مطمئن شوید. فروشگاه اینترنتی قهوه پخش بزرگترین عرضه کننده تجهیزات و لوازم جانبی قهوه است که شما می توانید با مراجعه به سایت فروشگاه ما بهترین دستگاه را برای خود خریداری کنید.

 

نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 10صبح تا 19عصر 09134269864