با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

نحوه استفاده از قرص جرم گیر قهوه ساز

دستگاه قهوه ساز دستگاهی پیچیده است که برای تعمیر آن بایستی به تکنسین ماهر و باتجربه مراجعه کنید. گاهی اوقات ایراداتی را در این دستگاه مشاهده خواهید کرد که ناشی از خرابی قهوه ساز نیست، بلکه نشان دهنده نیاز دستگاهتان به جرم گیری است. در این حالت بایستی قهوه ساز خود را جرم گیری کنید. اغلب افراد با نحوه استفاده از قرص جرم گیر قهوه ساز آشنایی ندارند و ممکن است سوالاتی ذهنشان را به خود درگیر کند:

  • چگونگی استفاده از قرص جرم گیر در قهوه ساز؟
  • آیا روش جرم گیری در تمامی مدل های قهوه ساز یکسان است؟
  • آیا برای جرم گیری به مواد و محلول های خاصی نیاز است؟
  • آیا به تنهایی و در منزل می توان قهوه ساز را جرم گیری کرد؟

در این مطلب از قهوه پخش قصد داریم به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم و مطالب مفیدی در زمینه نحوه استفاده از قرص جرم گیر ارائه دهیم. همراه ما باشید.

چگونه قرص جرم گیر قهوه ساز را استفاده کنیم؟

قرص ها یکی از مواد عالی برای جرم گیری قهوه ساز محسوب می شوند. قرص جرم گیر در تمیز کردن انواع قهوه ساز اتوماتیک، دستی و نیمه اتوماتیک کاربرد دارد. همچنین قهوه ساز در انواع مختلفی تولید می شود که نحوه استفاده از آن ها را متفاوت می کند. در ذیل به بیان هر یک از انواع این محصول و نحوه استفاده از قرص جرم گیر قهوه ساز می پردازیم:

چگونه قرص جرم گیر قهوه ساز را استفاده کنیم؟ 

جرم گیری قهوه ساز غیر اتوماتیک یا سه دکمه

این نوع از قهوه سازها در تهیه انواع نوشیدنی قهوه کاربرد دارند که از پودر قهوه با پرتافیلتر در آن استفاده می شود. در صورتی که به کف شیر و نوشیدنی های بر پایه شیر نیاز باشد، بخش کف ساز شیر به کار می رود. قهوه سازهای غیر اتوماتیک به صورت دستی یا با جرم گیر قهوه ساز جرم گیری می شوند.

جرم گیری قهوه ساز اتوماتیک

  1. در این نوع از قهوه ساز برای کف شیر از پودر قهوه و پرتا فیلتر با نازل بخار آب استفاده می شود. نحوه استفاده از قرص جرم گیر قهوه ساز در این نوع از محصول به شکل زیر است:
  2. ابتدا فیلتر داخل مخزن آب را خارج کرده و قرص جرم گیر را مطابق با اندازه ای که در دفترچه راهنمایش ذکر شده، داخل مخزن آب بریزید.
  3. سپس برای حل شدن قرص جرم گیر نیم تا ۷۰۰ لیتر آب داخل مخزن دستگاه قرار دهید.

جرم گیری قهوه ساز اتوماتیک 

  1. در این مرحله پرتا فیلتر را باز کرده و برای حل شدن محلول و آب اندکی صبر کنید.
  2. با فشردن دکمه آب جوش یا اسپرسو، قرص جرم گیر به مجاری مربوطه وارد می شود و به مدت دو دقیقه محلول را از دستگاه خارج کنید.
  3. پنج دقیقه صبر کرده و قرص جرم گیر و آب را به وسیله باز کردن نازل آب از قسمت نازل بخار بگیرید.
  4. دو مرحله آخر را به قدری ادامه دهید که آب و محلول داخل مخزن تمام شود.
  5. پس از انجام تمامی مراحل بالا آب تمیز داخل مخزن بریزید که عملیات آبکشی نیز تمام شود.
  6. با انجام این مراحل جرم گیری دستگاه قهوه ساز به اتمام می رسد و می توانید از دستگاه خود استفاده کنید. این روش نحوه استفاده از قرص جرم گیر قهوه ساز غیراتوماتیک است.

جرم گیری قهوه ساز اتوماتیک 

جرم گیری قهوه ساز نیمه اتوماتیک

این نوع قهوه ساز تجهیزاتی برای آسیاب قهوه ندارد. پس باید قهوه به شکل پودر، پد یا کپسول مورد استفاده قرار بگیرد. در قهوه ساز نیمه اتوماتیک شیر برای تهیه انواع نوشیدنی در مخزن کناری قهوه ساز ریخته می شود. سپس قهوه مورد استفاده در پرتافیلتر یا هد گروپ دستگاه ریخته شده و نوشیدنی مورد نظر از طریق فشردن یک دکمه آماده می شود.

نحوه استفاده از قرص جرم گیر قهوه ساز نیمه اتوماتیک با استفاده از برنامه اتوماتیکی صورت می گیرد. این دستگاه از قهوه سازهای معمولی پیشرفته تر است، به همین دلیل قهوه ساز برنامه مخصوص دیسکیل یا کلین برای جرم گیری دارد که به وسیله آلارم و روشن شدن چراغ فعال می شود.

به طور کلی برای نحوه استفاده از قرص جرم گیر برای قهوه ساز نیمه اتوماتیک روش ساده و مشخصی وجود ندارد. پیشنهاد می کنیم برای این کار دفترچه راهنمای قهوه ساز را مطالعه کنید‌.

 جرم گیری قهوه ساز نیمه اتوماتیک

نکاتی که حین جرم گیری قهوه ساز باید در نظر داشت

در بالا به نحوه استفاده از قرص جرم گیر برای رسوب زدایی انواع قهوه ساز اشاره نمودیم. لازم است در ذیل به بیان چند نکته مهم در جرم گیری و جلوگیری از رسوب زیاد قهوه ساز بپردازیم:

  • سعی کنید که پس از عصاره گیری، پرتافیلتر را از هد گروپ جدا کرده و آن را بشویید. از متصل ماندن طولانی پرتافیلتر به هد گروپ بپرهیزید.
  • برای کمتر رسوب گرفتن مخزن و لوله های انتقال آب، از آب تصفیه شده یا آب معدنی استفاده کنید.
  • هر بار که عصاره گیری کرده و پرتافیلتر را به کار می برید، یک بار هد گروپ را فلش کنید. پس برای عبور آب داغ دوش هد گروپ و بیرون ریختن باقی مانده های قهوه دکمه عصاره گیری را برای چند ثانیه روشن کنید.
  • خالی کردن سینی چکه گیر قهوه ساز را پس از چند بار عصاره گیری فراموش نکنید.
  • سعی کنید که برای خشک کردن پرتافیلتر یک دستمال و حوله خشک کنار دستگاهتان داشته باشید.

جرم گیری قهوه ساز نیمه اتوماتیک 

کلام آخر

از دغدغه های اغلب کاربران دستگاه قهوه ساز نحوه رسوب زدایی و جرم گیری آن است. روش های مختلفی برای جرم گیری دستگاه قهوه ساز وجود دارد که قرص جرم گیر قهوه ساز به عنوان یکی از بهترین روش ها می توان عنوان کرد. به دلیل اینکه این دستگاه در طرح ها و ویژگی های مختلفی تولید می شود، نحوه استفاده از قرص جرم گیر نیز در هر یک از آن ها متفاوت است. پس توصیه می کنیم که برای جرم گیری دستگاه ابتدا به مدل و نوع آن توجه نمایید. سپس اقدام به جرم گیری آن کنید. در غیر اینصورت دستگاه قهوه ساز خود را با مشکلات و ایرادات بسیاری مواجه خواهید کرد.



نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 9صبح تا 18عصر 09134269864