با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

لولر قهوه چیست

حس دلنشین نوشیدن یک اسپرسو خوب زمانی میسر می شود که از تجهیزات در دسترس به خوبی استفاده کنید. اسپرسو ساز برقی، تمپر قهوه، قهوه با کیفیت و پرتافیلتر خوب از جمله این لوازم هستند. لولر قهوه نیز یکی از آن لوازمی است که برای تهیه قهوه باکیفیت لازم است و استفاده از آن باعث می شود تا قهوه‌ طعم بهتری پیدا کند.

اما لولر قهوه چیست و چطور به کار گرفته می‌شود؟ اصلاً کاربرد این وسیله عجیب اما به روز چیست؟ لولر اصل را از کجا بخریم و… از جمله سوالاتی است که در این مقاله از قهوه پخش به آن‌ها پاسخ داده ایم. اگر شما هم می‌خواهید یک باریستا حرفه‌‌ای باشید، حتماً مقالات قهوه پخش را مطالعه فرمایید. همچنین برای خرید تجهیزات قهوه در اصفهان می توانید به قهوه پخش مراجعه کنید. 

نحوه استفاده از لولر قهوه

یک اسپرسو حرفه‌‌ای مستلزم داشتن تجهیزات حرفه‌‌ای است. از جمله این تجهیزات می‌توان به اسپرسو ساز برقی، تمپر قهوه، لولر قهوه، قهوه با کیفیت و پرتافیلر خوب اشاره کرد. اما در ادامه این مقاله قصد داریم درباره نحوه استفاده از لولر قهوه صحبت کنیم. اما پیش از آن بیایید ببینیم لولر قهوه چیست؟

برای درست کردن یک اسپرسو خوشمزه باید پرتافیلر دستگاه را باز کنید و قهوه را درون آن بریزید. اگر خوب دقت کنید، زمانی که قهوه درون پرتافیلر ریخته شده است، روزنه‌های بسیار ریزی وجود دارد که در آن‌ها هوا جای گرفته است. زمانی که عصاره گیری قهوه شروع می‌شود، این روزنه‌ها اجازه عصاره گیری کامل را نمی‌دهند.

برای رفع این مشکل از وسیله‌‌ای که دارای یک سری گرد و دوار است، استفاده می‌شود. این وسیله همان لولر قهوه‌‌ای است که درباره آن صحبت می‌کنیم. اما لولر قهوه با تمپر به طور کامل متفاوت است. لولر تنها سطح قهوه را یکدست می‌کند. این تمپر است که قهوه را فشرده می‌کند. اما نکته مهم درباره لولرهای قهوه این است که باید آن‌ها را متناسب با دستگاه تنظیم کنید. برای حل این مشکل ابتدا باید با لولر بیشتر آشنا شوید و فرق تمپر و لولر را بدانید.

نحوه استفاده از لولر قهوه

این وسیله دارای سه بخش کلی است. بخش اول شامل سه پره است که از جنس فلز است که به طور معمول از آهن و فولاد برای ساخت این قطعه استفاده می‌شود. بخش دوم شامل محافظی است که روی قسمت فلزی قرار می‌گیرد. این قسمت وظیفه کنترل قهوه با پیچاندن را دارد. بخش سوم نیز به منظور قفل کردن لولر پس از اینکه آن را بستید طراحی شده است.

مهم‌ترین نکته برای تنظیم لولر متناسب با قهوه ساز شما، فاصله میان لبه پرتافیلر تا پودر قهوه است. این موضوع بسته به قهوه ساز و قهوه‌‌ای است که شما ترجیح می‌دهید داشته باشید. اما به طور کلی توصیه ما این است که این مقدار چیزی در حدود ۵ میلی متر شود. چیزی در حدود ۷ گرم. فراموش نکنید پس از اینکه قهوه را به خوبی لول کردید، باید با تمپر روزنه‌های ریز را از بین ببرید. در نهایت نیز پس از قفل کردن لولر می‌توانید پرتافیلر را به دستگاه متصل کنید.

لولرها انواع مختلفی دارند. نحوه کلی کار با آن‌ها را در این بخش بررسی کردیم اما برخی از آن‌ها به دلیل ویژگی‌های متفاوتی که دارند، کارکرد متفاوتی هم دارند. برای مثال برخی از لولرها دارای قفلی به شکل پیچ هستند. پیچ آلنتی وظیفه تنظیم ارتفاع و چفت کردن روی قهوه را برعهده دارد.

کاربردهای لولر قهوه

به طور کلی اگر به دنبال یک قهوه خوب هستید، باید به میزان مجاورت قهوه با آب دقت کافی داشته باشید. اگر قهوه‌‌ای که در پرتافیلر میریزیم به اندازه کافی پودر نشده باشد یا روزنه‌های هوا درون آن وجود داشته باشد، نمی‌توان انتظار داشت یک قهوه خوشمزه و خوش عطر داشته باشیم. یکی از مهم‌ترین کارهایی که لولر برای ما انجام می‌دهد، صاف و تخت کردن سطح قهوه‌‌ای است که در پرتافیلر می‌ریزیم. با این کار سطح تماس قهوه با آب افزایش پیدا می‌کند. بنابراین عملیات عصاره گیری ساده‌تر و با کیفیت‌تر انجام می شود.

کاربرد بعدی لولر قهوه مربوط به ویژگی فیزیکی قهوه است. به طور کلی موادی همچون قهوه زمانی که در معرض آب قرار می‌گیرند، افزایش حجم پیدا می‌کنند. این افزایش حجم هم برای قهوه شما و هم برای دستگاه خطرناک است. زمانی که آب وارد پرتافیلر می‌شود، اگر قهوه با افزایش حجم از پرتافیلر خارج شود، تفاله‌های قهوه به فنجان شما می چسبد.

کاربردهای لولر قهوه

اگر ساختار دستگاه شما طوری باشد که تفاله‌ها راه خروج به لیوان شما نداشته باشند نیز این یک مشکل بزرگ به حساب می‌آید. چرا که در این صورت تفاله‌های قهوه وارد دستگاه می‌شوند و عمر مفید دستگاه قهوه ساز را به خطر می‌اندازند. لولر قهوه یکی از تجهیزات مهم در باریستایی و کافه داری به شمار می‌رود. این محصول اگر به صورت اصل تهیه شود، عمر مفید خوبی خواهد داشت. اما پیش از خرید باید بدانید لولر قهوه چیست، چطور به کار گرفته می‌شود و کاربردهای آن کدام اند. در این مقاله قهوه پخش به طور کامل به این سوال‌ها پاسخ داده ایم. اگر شما هم به دنبال خرید یکی از بهترین لولرهای قهوه در ایران هستید، توصیه می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی قهوه پخش بزنید. وسایل قهوه ساز را با تضمین قیمت و کیفیت از قهوه پخش بخرید.

نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 10صبح تا 19عصر 09134269864