با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

درمان لرزش بدن بعد از خوردن قهوه

مصرف کافئین و قهوه در برخی از افراد به دلیل حساسیت های غذایی یا به دلیل زیاده روی در مصرف آن باعث لرزش دست و بدن می شود. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که با مصرف قهوه و کافئین دچار لرزش بدن یا لرزش دست می شوید، بهتر است بدانید که دلیل آن می ‌تواند حساسیت شما به کافئین باشد. البته همانطور که گفته ایم زیاده روی در مصرف آن نیز ممکن است باعث این عارضه شود. در هر صورت قبل از این‌که به فکر درمان بیفتید، حتما یک بازنگری به مصرف قهوه روزانه خود داشته باشید. در صورتی که میزان کافئین دریافتی روزانه شما بیش از حد اعتدال است، بهتر است آن را کمتر کنید تا لرزش بدن و دست شما نیز کم شود، اما در صورتی که قهوه را در حد استاندارد مصرف می کنید و باز هم دچار لرزش بدن و دست می شوید باید بدانید که دلیل آن وجود حساسیت بدن به کافئین است. اگر می خواهید لرزش بدن بعد از خوردن قهوه را درمان کنید، این مطلب از قهوه پخش را مطالعه کنید.

درمان لرزش بدن بعد از خوردن قهوه

علت لرزش بدن بعد از خوردن قهوه

مصرف هر یک از مواد غذایی تاثیرات منحصر به فرد خود را برروی بدن افراد می گذارد. قهوه نیز یکی از نوشیدنی های پر کافئین است که مصرف آن باعث بر جا گذاشتن تاثیرات خاص خود می شود، به عنوان مثال هنگامی که شما قهوه مصرف می کنید حداکثر تا ۱۵ الی ۳۰ دقیقه بعد از مصرف آن حالت های هوشیاری بیشتری را تجربه خواهید کرد. خواب آلودگی شما با مصرف قهوه از بین خواهد رفت و هوشیاری بیشتری خواهید داشت، اما در برخی از افراد مصرف قهوه صرفا باعث افزایش هوشیاری و از بین رفتن حالت های خواب آلودگی نمی شود و اثرات دیگری نیز در بدن آن ها بر جای خواهد گذاشت، به عنوان مثال تپش قلب، افزایش فشار خون، بروز حالت های عصبی و تاثیرات مختلف بر روی سیستم گوارش نیز می تواند از تاثیرات دیگر قهوه باشد که بسته به درصد میزان کافئین آن و بسته به حساسیت افراد ممکن است میزان تاثیرگذاری آن در افراد مختلف کمتر یا بیشتر باشد. یکی دیگر از تاثیراتی که مصرف قهوه بر روی بدن برخی از افراد می گذارد لرزش بدن است. اگر که بدن شما به مصرف کافئین حساسیت داشته باشد، به احتمال زیاد بعد از مصرف قهوه دچار این عارضه خواهید شد. هر فرد بزرگسال اگر روزانه بیش از ۳ الی ۴ فنجان قهوه مصرف کند، امکان این‌که بعد از مصرف آن دچار لرزش دست و بدن شود وجود خواهد داشت، به همین جهت نیز یکی از علت های اصلی لرزش بدن بعد از خوردن قهوه مصرف بیش از حد آن و دلیل دیگر حساسیت سیستم عصبی بدن به کافئین موجود در قهوه است.

علت لرزش بدن بعد از خوردن قهوه

راه‌های رفع اضطراب ناشی از مصرف قهوه

اگر شما هم جزو افرادی هستید که صبح خود را با یک فنجان قهوه شروع می کنید، یا این‌که عادت دارید بعد از ظهر ها با مصرف یک فنجان قهوه انرژی خود را برای ادامه فعالیت های روزانه حفظ کنید، اما با مصرف آن دچار اضطراب یا لرزش دست می شوید بهتر است مصرف قهوه خود را کمی محدود تر کنید یا این‌که قهوه را در کافئین های پایین تر تهیه کنید. اگر با اعمال این تغییرات باز هم عوارض ناشی از مصرف قهوه یعنی اضطراب و لرزش بدن به سراغ شما آمدند، بهتر است که بعد از مصرف آن بلافاصله یک لیوان آب یا آبمیوه نیز میل کنید. مصرف آب یا آبمیوه باعث می شود تا قهوه زودتر از بدن شما دفع شود و اثرات سوء آن کمتر در بدن شما باقی بمانند. یک راه دیگر برای رفع اضطراب ناشی از مصرف قهوه وجود دارد و آن نیز محدود کردن کافئین دریافتی از دیگر مواد غذایی است. اگر شما علاوه بر قهوه مواد کافئین دار دیگر همچون نوشابه و یا نوشیدنی های انرژی زا نیز مصرف می کنید بهتر است مصرف آن ها را قطع کرده و صرفا به یک فنجان قهوه کافئین پایین بسنده کنید. در هر صورت راه های رفع اضطراب ناشی از مصرف قهوه در درجه اول کمتر کردن حجم قهوه‌ای دریافتی روزانه، در درجه دوم مصرف قهوه با کافئین کمتر در درجه سوم مصرف آب و آبمیوه به همراه قهوه، در درجه چهارم قطع مواد کافئین دار دیگر، و در درجه پنجم در صورتی که هیچ کدام از راه های فوق پاسخگو نبودند بهتر است که مصرف قهوه خود را هر روز کمتر از روز قبل کنید تا به صورت کامل آن را قطع نمایید.

نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 10صبح تا 19عصر 09134269864