با توجه به نوسانات بازار قبل از خرید از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید.

درمان افت فشار بعد از خوردن قهوه
شاید برای شما هم به کرات پیش آمده باشد که بعد از مصرف قهوه دچار سردرد یا سرگیجه شوید و تصور کنید که این حالت ها به دلیل افت فشار خون هستند، اما باید بدانید که حالات عصبی، استرس، سردرد یا سرگیجه که بعد از مصرف قهوه ممکن است برای شما پیش بیاید، به دلیل کاهش فشار خون نیستند و حتی برعکس به دلیل افزایش ناگهانی فشار خون در بدن شما است، بنابراین اگر بعد از مصرف قهوه دچار این حالت ها شدید به هیچ عنوان درمان های سرخود برای افزایش فشار خون را در منزل امتحان نکنید، به عنوان مثال برخی افراد با پیدا کردن سردرد و سرگیجه و یا بعد از لرزش  دست ها تصور می کنند که باید مواد غذایی چون خرما یا نمک مصرف کنند تا فشار خون آن ها بالا بیاید و مشکل کاهش فشار در اثر مصرف قهوه برطرف شود، اما شما به هیچ عنوان این کار را نکنید، چراکه  این علائم به دلیل افزایش فشار خون است و این درمان ها اوضاع را بدتر می کند. اگر بعد از مصرف قهوه دچار این حالت ها شدید، بهتر است آب فراوان به همراه ویتامین C مصرف کنید و سعی کنید فعالیت های سرپایی و ایستاده همچون پیاده روی داشته باشید. اگر می خواهید بدانید که آیا قهوه باعث افت فشار خون می شود، این مطلب از قهوه پخش را مطالعه کنید.
 
درمان افت فشار بعد از خوردن قهوه

آیا قهوه باعث افت فشار می شود؟

جواب این سوال به طور قطع منفی است. مصرف قهوه به اندازه اعتدال هیچ مشکلی برای بدن به وجود نمی آورد، اما اگر بیش از حد اعتدال قهوه مصرف کنید یا اگر به مصرف آن عادت نداشته باشید، ممکن است فشار خون شما چند درجه افزایش پیدا کند. این در صورتی است که مصرف زیاد از حد قهوه برای کسانی که به آن عادت دارند ممکن است منجر به افزایش فشار خون نشود، اما برای کسانی که سیستم عصبی آن ها به قهوه عادت ندارد، امکان بروز این مشکل وجود خواهد داشت.
یک تحقیق جالب در اتحادیه اروپا بر روی رابطه مصرف قهوه و خاصیت ارتجاعی رگ های قلبی انجام شده است. این تحقیق نشان داده است کسانی که در طولانی مدت و سال های متمادی عادت به مصرف قهوه در حد نرمال و متعادل دارند، در سنین بالا و کهنسالی رگ های آن ها خاصیت ارتجاعی بیشتری داشته و به انواع بیماری های قلب و عروق از جمله انسداد رگ ها و یا افزایش بی رویه فشار خون مبتلا نمی شوند، بنابراین اگر بخواهیم کاهش فشار خون در اثر مصرف قهوه را از این زاویه نگاه کنیم می توان اعتراف کرد جواب این سوال که آیا قهوه باعث افت فشار خون می شود یا نه، مثبت است البته این جواب مثبت به این معنی نیست که قهوه فشار خون را کاهش می دهد، بلکه همانطور که گفتیم مصرف مناسب و در حد اعتدال آن در طولانی مدت و در سنین میانسالی باعث جلوگیری از افزایش ناگهانی فشار داخل رگ های قلبی می شود.
آیا قهوه باعث افت فشار می شود؟
 

قهوه و افزایش فشار خون

حال سوالی که ممکن است برای شما به عنوان مصرف کننده قهوه پیش بیاید این است که آیا راه حلی وجود دارد که بتوان جلوی افزایش فشار خون و تپش قلب را پس از مصرف قهوه گرفت یا خیر؟ در واقع جواب این سوال مثبت است و خوشبختانه راه های زیادی برای مقابله با این عارضه پس از مصرف قهوه وجود دارد. برای این‌که پس از مصرف قهوه دچار افزایش فشار خون، سردرد، سرگیجه، تپش قلب، استرس، و یا لرزش دست و بدن نشوید می توانید راه حل های زیر را امتحان کنید.
  • اول این که سعی کنید روزانه نهایت یک الی دو فنجان بیشتر قهوه مصرف نکنید. مصرف بیش از دو فنجان قهوه ممکن است برای برخی افراد حساسیت زا باشد.
  • دوم سعی کنید به جای قهوه روبوستا، قهوه عربیکا مصرف کنید که درصد کافئین کمتری دارد.
  • از طرفی آماده کردن قهوه فرانسوی با فرنچ پرس درصد کافئین کمتری نسبت به اسپرسو دارد که می توانید این گزینه را هم امتحان کنید.
  • مصرف آب به همراه قهوه می تواند گزینه مناسبی برای کاهش جذب کافئین آن باشد.
  • حذف چای، نوشابه، نوشیدنی های انرژی زا و مواد غذایی حاوی کافئین نیز باعث می شوند تا بدن شما کافئین مازاد بر قهوه را دریافت نکند و این عوارض برای شما پیش نیاید.

در نهایت اگر با امتحان کردن تمام این روش ها بازهم بعد از مصرف قهوه دچار افزایش فشار خون و عوارض دیگر آن شده اید می توانید ویتامین سی فراوان همچون مرکبات یا گوجه مصرف کنید تا سریع کافئین را از بدن خود دفع نمایید.

نوشتن دیدگاه

در صورت مشاوره خرید یا هرگونه سوال با ما تماس بگیرید
شنبه تا چهارشنبه از 10صبح تا 19عصر 09134269864